Water in kofferbak (reserve wiel)

Hoi, ik heb al wat eerdere topics gelezen over dit probleem, maar ik ben er bij mijzelf nog niet uit wat de oorzaak is.
Wel ben ik na enig speurwerk erachter gekomen waar het water vandaan komt.
Als ik de kofferruimte open, dan is de linkervoering boven mijn achterwiel (bodem) kletsnat.
De voering achter mijn achterlicht (na demontage) is kurkdroog.
Ook is de voering boven mijn achterwiel (hoger dan de bodem) kurkdroog.
Het plafond en de zijstijlen binnen in de auto zijn ook kurkdroog. Geen vlekken of wat dan ook.
Kan het ook van de dakrails komen?
Anders de woofer maar demonteren voor beter zicht?
 

Bijlagen

  • IMG_0618.jpeg
    IMG_0618.jpeg
    117,5 KB · Weergaven: 26
  • IMG_0619.jpeg
    IMG_0619.jpeg
    1,5 MB · Weergaven: 26

Herperduin

Forumguru
Het water kan ook door ‘klotsen’ de voering nat gemaakt hebben. Bij mij was het ook nat onder bak Reservewiel maar kwam door een een losse rubber dop waar kabel doorheen liepen. Hieronder de foto’s. Eerste van het hoe het zat (dus foutief) en tweede hoe het moest zitten. IMG_1516.jpeg IMG_1520.jpeg
 

oke5

Lid
Ik heb zoiets ook gehad alles nagekeken en uiteindelijk gevonden kwam van het 3e remlicht vandaan het rubber was niet zo goed meer en ook een hoekje van het plastic was kapot.Er stond zo'n 7cm water bij het reservewiel.
Iemand in de auto liggen en de ander met een tuinslang/hogedruk reiniger op de achterkant spuiten.
 
Het water kan ook door ‘klotsen’ de voering nat gemaakt hebben. Bij mij was het ook nat onder bak Reservewiel maar kwam door een een losse rubber dop waar kabel doorheen liepen.....
Hoi Herperduin, als het door klotsen zou komen dan zou er meer nat moeten zijn.
Ook is het een flink hoogteverschil, plus dat de bodemplaten niet nat zijn.
Het water sijpelt echt van de zijkant naar beneden.
Bedankt voor je reactie.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Hoi @oke5

Ik ga hier even naar kijken.
Het water moet dan wel helemaal binnendoor lopen, want er is nergens anders water te bespeuren dan bij de subwoofer.
Bedankt.
 

SuperBeeb

Forumguru
Doorvoer van de kabels naar de achterklep al bekeken?
En dat je plafond niet nat is, zegt niets. Heb in mn Superb II ook lekkage gehad, en toen kwam ik erachter dat de binnenkant van de hemel geplastificeerd is. Water stroomde dus over de bovenkant van de hemel naar de linker of rechter D-stijl, en zo de reservewielbak in. Hemel zelf was droog.
 
Hoi superbeeb, dat van die geplastificeerde binnenkant wist ik niet.
Dat is ook de reden dat ik (nog) niet naar de antenne heb gekeken.
Doorvoeren zien er allemaal goed uit.
Bedankt voor je reactie.
 
De afvoeren zitten bij mij aan de voorkant links en rechts, en zijn idd open.
Het water wordt netjes aan de onderzijde van de auto afgevoerd.
Heb zojuist de kabeldoorvoeren van het kofferdeksel losgehaald en binnenzijde gecontroleerd op vocht, “helaas” ook kurkdroog.
Wel een pittig zoektochtje…..
Als ik erachter ben gekomen laat ik het hier wel weten.
 

PizzaPieter

Forumguru
Ik heb zoiets ook gehad alles nagekeken en uiteindelijk gevonden kwam van het 3e remlicht vandaan het rubber was niet zo goed meer en ook een hoekje van het plastic was kapot.Er stond zo'n 7cm water bij het reservewiel.
Iemand in de auto liggen en de ander met een tuinslang/hogedruk reiniger op de achterkant spuiten.
Wel eerst de achterklep weer dichtdoen .

Bij mijn oude passat was er kleine lekkage door lek rubber onder de dakantenne
 
Bovenaan Onderaan