water in voetenruimte bestuurder

purk

Senior Member
oei dat is vervelend, ik denk dat je ergens een lek hebt.....dat wordt zoeken.

pas geleden misschien een nieuwe voorruit gekegen ?

ad5000

Actief lid
Kan ook maar zo een verstopte afwatering van de ventilatie zijn (denk aan vuil en bladeren). Als deze verstopt is loopt 'ie over en via de kachel het interieur in.

Andere optie is een dergelijk probleem met je airco... dit overkwam een collega van mij met zijn Volvo V50... die had gewoon 4 cm water op de vloer staan en de gehele vloerbedekking + geluidsisolatie was een grote spons...

purk

Senior Member
Maar dan heb je water in de BIJRIJDERS kant staan en niet in de betuurderskant, daar zit namelijk het interieurfilter verstopt! en dat is de enigste open verbinding vanaf je paravan/afwatering.

bert2

Lid
Ik heb mijn vorige Octavia (01/2005) lekkage gehad in de kofferbak, de voetenruimte van de bestuurder alsmede onder en achter de bestuurdersstoel.
In de kofferbak was dat eigenlijk minimaal en had te maken met een boutgat.
De andere lekkage werd zo hevig dat de bodemmatten doorwaternat waren en alles begon te stinken. Ik ben diverse malen teruggeweest en na uitgebreid en herhaald speurwerk van de dealer bleek het uiteindelijk een slecht afgedichte kitnaad te zijn ter plaatse van de pedalen.

purk

Senior Member
dat wil helaas nog wel een voorkomen, laast bij een touran ook gehad en lastig te vinden....bijna het hele interieur eruit gehaald om het te vinden, een voordeel de vloerbedekking en isolatiematten kunnen wel lekker goed drogen zodat je geen stank krijgt in de auto.

Bovenaan Onderaan