Water lekkage Skoda Octavia bak reservewiel

koolh23

Nieuw lid
Hallo kan iemand mij misschien vertellen waar di water vandaan komt.

Gisteren keek ik even bij mijn reservewiel en stond er in de bak een paar centimeter water.
bekleding er omheen is volgens mij droog

alvast bedankt

hans

ertromp

Forumguru
En ook welkom hier!

Heb je gekeken of je vloermat droog is?
Kan verschillende oorzaken hebben. Zoals slechte afdichting achterlichten, rubber rond kofferdeksel ect.
Is het een combi of hatchback?

Rallye

Forumguru
Elders op het forum wordt volgens mij ook de aansluiting van de sproeier van de achterruitenwisser genoemd. Als je die hebt natuurlijk.....

yellowdef

Nieuw lid
Hallo,
Ik heb hetzelfde probleem .
Ik denk dat het binnenloop via het slot van het kofferdeksel.
Als ik op de rubber druk die de koffer afsluit dan komt er steeds water uit de kleine gaatjes in de rubber.
Dus in die rubber ,waar ik enkel lucht zou verwachten, zit waternen volgens mij loopt het via die gaatjes naar het slot zo naar de bak van het reservewiel loopt .
Mvg
Marc

Rallye

Forumguru
Bij de achterklep heb ik het nog nooit bekeken, maar bij de deuren hoort het water er via die gaatjes uit te lopen.

Er wil nog wel eens water langs de rubbers van de achterlichtunits komen. Door deze er even uit te halen (door gewoon de moertjes aan de binnenkant los te halen) kun je aan het rubber zien of de lekkage hier vandaan komt.

ikmail

Nieuw lid
Ik weet niet of Hans hier al een oplossing voor heeft, dan zou ik die graag weten. Ik heb het probleem ook. Ik had echter het idee, dat het bij mij geen lekkage is. De vloer van de bagageruimte is kurkdroog. Het leek mij een condensatieprobleem. Er zit zo'n piepschuimen bak in, waarin de krik en zo zit opgeborgen. Die drijft gewoon op het water. Ik heb een paar gaten geslagen in die kunststof doppen om het water eruit te laten lopen, maar die zijn zo weer dichtgeslibt met zand en stof.

Herman

Sk_Hans

Forumguru
Ik heb hetzelfde probleem bij de Fabia van mijn vrouw. Nu al twee keer gezien dat er centimeters water in de ruimte van het reservewiel stond. De eerste keer had het ook een fles SPA kunnen zijn die gelekt had, alhoewel het meer water leek dan er in de fles gezeten had. Onlangs bij het poetsen stond er weer centimeters water. Lijkt me ook niet zo goed voor het reservewiel. De rest van de kofferbak was gewoon kurkdroog.

Je kunt het water makkelijk weg laten lopen door even een van de drie rubbers te verwijderen. Je zou bijna één van de drie rubbers gewoon weglaten zodat alle water meteen wegloopt. Zou dat kwaad kunnen? Wat is eigenlijk de functie van die gaten en de afdichtrubbers?

Ronnie

Forumguru
Wat is eigenlijk de functie van die gaten en de afdichtrubbers?
Dit zijn gaten voor de bevestiging aan de rail tijdens de montage in de fabriek, deze zitten op diverse plekken verspreid onder de carosserie.
Bij een ( stevige) schade worden genoemde gaten ook gebruikt als pasgaten voor montage op een (Celette) mal.
(om de zaak weer recht te trekken).

Ik heb ook deze lekkage gehad in me hatchback octa en ik heb in de kofferbak gelegen met iemand aan de buitenkant en de tuinslang dr op.Het water komt door het rubber heen , ik heb het slot van de klep iets uit het lood gezet en nu is t over met lekken.:xyxthumbs:

roeldewinter

Actief lid
Dit zijn gaten voor de bevestiging aan de rail tijdens de montage in de fabriek, deze zitten op diverse plekken verspreid onder de carosserie.
Bij een ( stevige) schade worden genoemde gaten ook gebruikt als pasgaten voor montage op een (Celette) mal.
(om de zaak weer recht te trekken).

Of op een Car-O-Liner richtbank met een Car-O-Tronic meetsysteem :-)

Bovenaan Onderaan