Water lekkage

fred083

Nieuw lid
Goedenavond,
Mijn naam is fred 41 uit doetinchem. Sinds vandaag heb ik een grote lekkage ontdekt in mijn auto een skoda kodiaq uit 2020, bestuurderskant en daar achter zeker 5 cm onder water. Er is ook een kleine kortsluiting geweest in een onderdeel onder de stoel, mijn audio geluid in de auto is helemaal weg alles doet het maar geen geluid. Omdat er een canton installatie met een geweldige geluid in de auto zit dacht ik dat het miss de versterker is die kapot is gegaan, dit zo ver. Verder kan ik geen oorzaak vinden voor het lekkage waar het naar binnen loopt Ik heb alle water er uit gezogen meerdere keren zeker wel 5 liter als het niet meer was, al moet ik zeggen dat ik iets meer nattigheid voelde links onderin langs de lijst. De paravan is mooi schoon. Kan iemand mij hier mee helpen?
 
Laatst bewerkt:

hemi24

Forumguru
Check de afvoer(en)…
Wanneer is het laatste onderhoud uitgevoerd én is daarbij het schuifdak volgens voorschriften geserviced?
 

fred083

Nieuw lid
Welke afvoeren bedoel je precies? Onderhoud was paar maanden terug en ben er zeker dat er niets aan het dakraam is gedaan of geserviced. Morgen maak ik de wielkastafdekplaat effe los kijken of ik wat daar onder vind.
 

hemi24

Forumguru
Het panoramadak heeft 4 afvoeslangetjes, waarvan eentje nú waarschijnlijk jouw zwembad veroorzaakt!
 

Fmoon

Forumguru
Ongelofelijk dat je dit blijft lezen eigenlijk. Overigens de reden dat ik nooit een Pano dak wil. Goed onderhoud is overigens wel echt belangrijk aan zo een dak, de gevolgschade is wel echt vervelend.
 

Captain Hook

Forumguru
Ongelofelijk dat je dit blijft lezen eigenlijk.
Idd; het komt nogal eens voor.
Overigens de reden dat ik nooit een Pano dak wil.
IMHO ligt het er wel aan of het een pano dak is dat ook open kan, versus de vaste variant.

Wij hadden bij onze vorige Skoda Roomster zo'n heerlijk licht&luchtig panorama dak:

Roomster10 by Erik Haak, on Flickr

Daar speelt dat probleem niet. Gewoon een enorm glazen paneel wat vast zit in het dak. Daar zitten geen speciale afvoerkanaaltjes in/bij; dus daar valt weinig aan te verstoppen/reinigen.

Dat mis ik nu wel. Het is gewoon een stuk donkerder in de auto.
 

Fmoon

Forumguru
@Captain Hook, zo een glazen plaat had ik eventueel wel overwogen inderdaad wanneer dat een optie was. Al hou ik dan weer wel van een donkere auto, maar dan zat er vast ook wel een screen in om het dicht te maken?
 

fred083

Nieuw lid
Wie weet wat dit is onder het bestuurdersstoel
 

Bijlagen

  • 17036748039562640704330963699021.jpg
    17036748039562640704330963699021.jpg
    1,7 MB · Weergaven: 32

fred083

Nieuw lid
Iedereen bedankt voor het meedenken aan een oplossing. het is opgelost, het was de afvoer van het schuifdak aan de linkerkant. Hij loopt van uit de hemel langs de linker lijst achter het airbag naar het paravan onder het motorkap. Het is moeilijk om bij te komen maar is uiteindelijk wel gelukt morgen doe ik de ander kant. iedereen fijn jaar wisseling alvast
 
Bovenaan Onderaan