Waterlekkage

Rutger0706

Senior Member
Mannen,

We zitten momenteel op de A5 in Duitsland vanuit de Zwitserse alpen. In een goeie lange plensbui merkten we bij een cruissnelheid van zo'n 130 per uur dat er binnen zowel linksvoor als rechtsvoor bij beide portieren af en toe een druppel water naar beneden valt. Dit lijkt dan tussen het rubber en het portier zelf vandaan te komen.

Het is niet schokkend tot nu toe, maar wenselijk is het zeker ook niet. Het afhangen van beide portieren is het eerste wat in me op kwam, maar wellicht hebben jullie nog andere ideeën. Met de rubbers lijkt niets mis. Is het misschien een kwaal van de O2..?

ertromp

Forumguru
Heb je ook last van geluid ook bij droog weer op hoge snelheid dus zeg maar vanaf 130 a 140 km/h?

Rutger0706

Senior Member
Niet voor zover ik weet. Ik ga er eens op letten, maar er is me bij droog weer nog niets opgevallen in die zin.

Cordoba

Forumguru
Met veel windsuizen, en deze kleine lekkage, denk ik ook aan portieren waarvan het bovendeel met een 'knietje' iets naar binnen moet worden gebogen, zodat er voldoende druk op de deurrubbers staat.

Rutger0706

Senior Member
Sinds de terugkomst vanuit de alpen geen last meer gehad van een spontane druppel naar binnen tijdens het rijden. Ook bij stilstand en goeie regen blijft het binnen gewoon droog. Ik denk dus inderdaad dat het iets is in de combinatie wind/druk/vocht bij de deurrubbers.

Bovenaan Onderaan