Wateroverlast .....

Corrie en Eric

Nieuw lid
Wanneer het heeft geregend, en je het bestuurdersportier opent, krijg je een enorme douche.
Werkelijk alles aan die kant wordt nat.
Nooit eerder een auto gehad die dit zo erg had.
Is hier een oplossing voor? Misschien windschermen?

Falcon

Donateur
De windschermen gaan je niet helpen, want die zitten vast aan de portier. Klinkt meer dat er een rubber niet goed zit.

CDK

Forumguru
Is een VAG probleem, tot nu toe bij alle auto's gehad als het regent of gesneeuwd heeft dat er iets naar binnen valt, maar als je het weet kan je er rekening mee houden toch?

floyd2

Forumguru
Goed waxen helpt niet altijd.
Voor mijn vakantie uitgebreid in de was gezet en in mijn vakantie een paar keer meer water als gebruikelijk naar binnen gehad.
Dit kwam door die mooie grote druppels die er nu op liggen in samenhang met het ontbreken van regengoten op moderne auto's.:nono:

Corrie en Eric

Nieuw lid
Ik denk ook dat dat het is Floyd2.
Ik heb kort nadat ik de Citigo heb gekregen, de auto xtra gepoetst en het dak zelfs eerst gekleid en daar na in de was gezet.
Nu glijdt het water er als het ware van af.

Cordoba

Forumguru
Niet typisch voor VAG, er zijn meer merken die het hebben, en per model is de ernst van het probleem behoorlijk verschillend. Ik las een poosje terug over een automodel waarbij de dealers de voorstoelen zelfs moesten behandelen met een waterafstotend middel omdat de stoelen watervlekken kregen door het water dat bij het openen van de deur onder natte omstandigheden op de wangen van de voorstoelen belandde (was volgens mij geen VAG-auto, ik geloof een Japanner of een Fransman, maar ben niet zeker).

Bovenaan Onderaan