Auto gaat voor apk en natuurlijk geheel toevallig daarna krijg ik 2x in 1 week tijd een knipperend koelvloeistoflampje.
Vloeistof is op niveau, staat ruim boven minimum en tussen boekje en druppels symbooltjes in.
Gebeurde wel toen ik even wat aan het planken was en zeker 1x ook door een bocht heen ging.
Dealer controleert en voert druktest uit.
Uitkomst: Er is een opgedroogd spoortje gelekte vloeistof bij de pomp zichtbaar (van wanneer is natuurlijk niet duidelijk). Bij de druktest kwam niets uit. Wat mij bevreemde is dat er nog een uitgebreidere druktest zou zijn waarbij er nog wat onderdelen afgehaald worden zodat de test beter uitgevoerd kan worden?
Advies is pomp vervangen. Opvolgen?
Ik had overigens de theorie die door medewerker werd bevestigd dat op moment dat je flink gas geeft ook de druk in het koelvloeistofsysteem flink toeneemt en op dat moment de pomp misschien probleem geeft en dus lampje gaat knipperen?
Vloeistof is op niveau, staat ruim boven minimum en tussen boekje en druppels symbooltjes in.
Gebeurde wel toen ik even wat aan het planken was en zeker 1x ook door een bocht heen ging.
Dealer controleert en voert druktest uit.
Uitkomst: Er is een opgedroogd spoortje gelekte vloeistof bij de pomp zichtbaar (van wanneer is natuurlijk niet duidelijk). Bij de druktest kwam niets uit. Wat mij bevreemde is dat er nog een uitgebreidere druktest zou zijn waarbij er nog wat onderdelen afgehaald worden zodat de test beter uitgevoerd kan worden?
Advies is pomp vervangen. Opvolgen?
Ik had overigens de theorie die door medewerker werd bevestigd dat op moment dat je flink gas geeft ook de druk in het koelvloeistofsysteem flink toeneemt en op dat moment de pomp misschien probleem geeft en dus lampje gaat knipperen?