Waterspoor vanaf zijspiegels

Havana

Forumguru
Ik ben bij beide zijspiegels last van een waterspoor. Zie onderstaande foto

Ik vind het niet bepaald mooi. Waardoor wordt dit veroorzaakt? Kan ik er iets aan doen?

Jee13

Forumguru
Is kalkspoortje, Zorgen dat auto goed in de wax straat

Even met licht polijstmiddel met het handje verwijderen

• Leuk
Waarderingen: CDK

Cordoba

Forumguru
Zo op het gezicht lijkt het alsof het onder de driehoek van de spiegelbevestiging vandaan komt. Ik heb het niet eerder gezien, en vermoed daarom dat het geen 'standaard' probleem is. Kan het zijn dat er met autopoetsen overtollig materiaal achter die kunststof driehoek is gekomen, en dit nu met regen (of waswater) langzaam weer te voorschijn komt?

Mijn advies is, om de spiegeldriehoek (en dus ook de spiegel) even van de deur te halen, om te zien of je een duidelijke oorzaak kunt vinden. Mijn verwachting is dat er materiaal achter die driehoek is opgehoopt, wat er dan met water geleidelijk uitkomt en sporen achterlaat.

Jee13

Forumguru
Spiegels hoeven niet gedemonteerd te worden, dit fenomeen zie je bij veel auto, het water loopt om de spiegel heen en bij het laagste punt loopt het gootje over en loopt dan naar beneden.

Na het autowassen blijft dit ook altijd wat nalekken bij mij.

Dus geen paniek;)

• Leuk
Waarderingen: CDK

Taffy

Forumguru
Spiegels hoeven niet gedemonteerd te worden, dit fenomeen zie je bij veel auto, het water loopt om de spiegel heen en bij het laagste punt loopt het gootje over en loopt dan naar beneden.

Na het autowassen blijft dit ook altijd wat nalekken bij mij.

Dus geen paniek;)

Inderdaad komt mij ook bekend voor, soms na t wassen.

Cordoba

Forumguru
Ik heb dat eigenlijk nooit (maar ook geen ervaring met de O2), vandaar dat ik het idee had, dat het onder de driehoek vandaan kwam.
@Jee13 Heb je enig idee of het te voorkomen is, door bijvoorbeeld de driehoek strakker te monteren, en er zo bij het drogen minder water tussen kan blijven hangen?

Havana

Forumguru
Ik heb de auto inderdaad net door de wasstraat gehaald dus dat zou goed kunnen... Thanks voor alle antwoorden! :thumbsup:

Havana

Forumguru
Ik heb hier nog wel een busje Commandant (ofzo) liggen. Nu ben ik een poets-n00b, is dat een beetje geschikt om dat spoortje weg te poetsen?

Joske

Forumguru
Met clayen heb ik alleszins zo een gelijkaardig "kalk-spoor" kunnen verwijderen van de parafaan op de Fabia :thumbsup:

Paintcleaner zal zijn werk ook wel doen :)

Cordoba

Forumguru
@Havana Commandant op een watergedragen lak zoals je Octavia zou ik niet doen. Zoals anderen al aangeven: kleien, of met een paint cleaner moet genoeg zijn. Als je dat allemaal niet hebt, en niet wil: probeer het eens met lokaal wassen en drogen en eventueel in de wax zetten desnoods met een standaard Truttenwax.

CDK

Forumguru
@Jee13 +1 niets aan het handje, door het nadruppelen ontstaan zulke strepen als je niet goed waxt, ook bij de dorpels kunnen zulke strepen ontstaan door water wat tussen de deuren uit blijft druppelen.

Bovenaan Onderaan