WAV bestand

Jack76

Actief lid
Goedendag...

Speelt Radio Bolero ook WAV bestanden af via een sd kaart?
Ik las iets vaags op internet dat niet het geval is.
Lijkt me sterk maar toch maar even vragen voor ik een sd of usb volstamp.

Groet,

Jack

Jack76

Actief lid
@Peter-036 Bedankt voor je snelle reactie!
Best wel jammer dat hij dat niet ondersteund want ik heb zo goed als al m'n muziek op wav bestand geript.
Misschien kan ik wel een programma vinden waarbij de gehele sd kaart in ene keer omgezet kan worden naar mp3.
Ik ben ook geen audiofiel maar dacht er ook goed aan te doen om het zonder verlies te rippen.

Jack76

Actief lid
@TurboBooster Thanx! We hebben de auto pas besteld dus het zal waarschijnlijk nog ff duren voordat ik het kan proberen.
Maar het lijkt me toch ook dat zo'n universeel formaat gewoon afgespeeld moet kunnen worden.
Of het nou via SD USB of gewoon CD is.
Ik hoop echt dat het ondersteund word want heb het idee dat ik anders alles opnieuw een voor een kan gaan omzetten of opnieuw rippen van cd. Heb namelijk nog ff zo snel geen goed werkend programma kunnen vinden dat een hele lijst in ene keer kan omzetten.

Laatst bewerkt:

Rallye

Forumguru
Ik gebruik deze: http://www.exactaudiocopy.de. Volgens mij kun je hier ook hele mappen mee omzetten.

Zeker voor in de auto is .wav wat teveel van het goede: de kwaliteit hoor je niet en van de bestandsgrootte heb je voornamelijk last. Bovendien kun je geen informatie meegeven met een .wav-bestand. 256kbps of 320kbps in mp3 is ruim voldoende.

servies

Forumguru
IMNSHO is wav sowieso een waardeloos formaat.
Het ondersteunt geen tags en neemt onnodig veel ruimte in beslag.
De mensen die het prefereren hebben of beroerde apparatuur thuis staan die geen flac ondersteunt of totaal geen kaas gegeten van digitale audio.
Voor lossy encoding en je wilt toch fatsoenlijk gapless kunnen afspelen, dan zull je ogg moeten gebruiken
Voor lossless encoding (IMNSHO nutteloos in een auto) zou ik gewoon flac gebruiken.
Sowieso kan foobar2000 hele folder en subfolders in 1x converteren naar een ander formaat.

Jack76

Actief lid
Bedankt voor de tips @Rallye en @servies !

Van digitale audio heb ik dus idd niet al te veel verstand.
Na die flop van "super audio" heb ik me er ook niet echt meer in verdiept.
Thuis heb ik qua geluidsapparatuur wel wat redelijks staan dacht ik.
Yamaha RX-A730 versterker en o.a Kef en JBL speakers en een Yamaha Y.S.T sub.
Is qua prijs/kwaliteit niet verkeerd en het klinkt voor mij prima.
Blijft ook allemaal een kwestie van smaak en budget.
Qua formaten heb ik nog heel wat te leren merk ik.
Op dit moment ben ik met foobar2000 ff een lijst in mp3's aan het converteren (320kbps).
Dit omdat ik tot dusver het idee heb dat dit formaat op zo'n beetje alle apparatuur ondersteund is.
Ook heel fijn dat het een hele lijst in ene keer doet!

servies

Forumguru
Bedankt voor de tips @Rallye en @servies !

Van digitale audio heb ik dus idd niet al te veel verstand.
Na die flop van "super audio" heb ik me er ook niet echt meer in verdiept.
Thuis heb ik qua geluidsapparatuur wel wat redelijks staan dacht ik.
Yamaha RX-A730 versterker en o.a Kef en JBL speakers en een Yamaha Y.S.T sub.
Is qua prijs/kwaliteit niet verkeerd en het klinkt voor mij prima.
Met 'beroerde' bedoelde ik in dit geval meer qua geluidsformaatondersteuning....

Qua formaten heb ik nog heel wat te leren merk ik.
Op dit moment ben ik met foobar2000 ff een lijst in mp3's aan het converteren (320kbps).
Dit omdat ik tot dusver het idee heb dat dit formaat op zo'n beetje alle apparatuur ondersteund is.
Ook heel fijn dat het een hele lijst in ene keer doet!
Ik weet niet wat voor soort muziek je voornamelijk luistert en ik weet ook niet hoe de Bolero er mee omgaat maar als je veel muziek hebt waarvan de tracks vloeiend in elkaar overlopen dan zou het wel eens kunnen zijn dat je met mp3 hickups tussen de nummers hebt en kun je beter naar ogg converteren mocht dit ondersteund worden.
Overigens zou ik het beperken tot 192 kbps. Het verschil hoor je eigenlijk (zeker in een auto) niet en je kunt (gok ik) bijna 2x zoveel muziek op je SD kaart kwijt t.o.v. 320kbps.

Jack76

Actief lid
@servies
Ik vroeg me eigenlijk ook af of dat het met mijn set up thuis wel van toepassing is met al die formaten.
Maar heb al kunnen achterhalen dat Flac wel ondersteund word door de versterker.
Ik moet het gewoon allemaal ff gaan uitproberen.
Qua muziek luister ik van adagio klassiek tot hersenloze beuk techno.
En heel soms ook wat Pink Floyd :D
Ligt ook aan m'n stemming.
Maar als ik bijvoorbeeld een oud live album van Iron Maiden luister dan is zo'n hickup al storend.
Laat staan bij een lekkere mix.
Ik weet ook niet hoe de bolero het doet want heb hem tijdens de testrit eigenlijk niet echt getest.
Er gaat wat dat aangaat toch een wereld voor me open gezien ik in m'n huidige auto nog cd's luister.
En dan cd's in wav formaat want mp3's ondersteund ie niet, kan je nagaan hoe oud die radio is.

TurboBooster

Forumguru
De Bolero ondersteund ook Flac bestanden.
Maar ik zou de voorkeur geven om alle muziek die je op de Bolero wilt beluisteren gewoon even om te zetten naar mp3.
Op zo'n geheugenkaartje kun je dan heel wat nummers opslaan en het eventuele verschil in audio kwaliteit in de auto ga je niet horen/merken.

Jack76

Actief lid
@TurboBooster ik ben gisteren al begonnen met wat muziek op een SD kaart te zetten.
Gewoon in mp3 formaat.
Er gaat idd veel muziek op zo'n 32GB kaartje.
Doe het ook in 320kbps.
Mooi dat de Bolero ook Flac ondersteund.
Daar ga ik me later even in verdiepen.

Fijne dag :thumbsup:

Bovenaan Onderaan