Wax end

aapje63

Nieuw lid
Wat zou goed zijn voor een niet metallic rode Skoda Fabia.
Ik ben bezig een nieuwe Fabia Monte Carlo inclusief panorama dak te bestellen in rood.
Ik heb altijd metallic gehad maar in dit geval vindt ik omdat de bekleding ook rode strepen heeft gaat mijn voorkeur naar rood. Ik heb wel eens vernomen dat rood moeilijker Is maar is dat waar?
Ik heb geen machines doe het met de hand.
34d5bf514e5da66b65ac68f33c937782.jpg

Verstuurd vanaf mijn D6503 met Tapatalk

Cordoba

Forumguru
Probleem met rode lak kan zijn dat ie verbleekt onder zonlicht (UV-licht). Bijvoorbeeld op oudere rode slOpels vaak goed zichtbaar. Bij de Vaggroep valt het opbleken van rode lak volgens mij nogal mee. De grootste ramp die je kunt hebben is rode lak met een blanke laag die opbleekt, daar kun je eigenlijk niets mee doen, of je moet de totale blanke lak weg willen poetsen om de kleurlak te bereiken en op te frissen. Aan de andere kant houdt die blanke lak ook een deel van de UV-straling tegen, dus is die verkleuring vaak wel iets minder.

Wat wax voor bepaalde kleuren betreft: dat is eigenlijk voor kleurwax en die is voor beschadigde lak om de schade te camoufleren, maar dat is eigenlijk ook een beetje een verouderd product. Tegenwoordig kun je eventueel met een glaze kleine krasjes camoufleren, en daar kun je dan gewoon een wax of sealant overheen zetten. (Sealant = synthetische wax)

aapje63

Nieuw lid
Dat verbleken zie je vooral bij oudere auto s.. Inderdaad opel

Ik neem aan dat de eerste jaren de lak echt rood moet blijven

Ik zoek een goede wax die ik met de hand kan aanbrengen.
Geen erge zware wax gezien mijn rug..schouder probleem.
Vr gr Arnold

Verstuurd vanaf mijn D6503 met Tapatalk

Joske

Forumguru
yup, akkoord met @Noord26

collinite 845 is easy on, easy off. Wel, zoals met bijna alle detailingproducten, met mate gebruiken. Less is more!

Als je echt te lang moet uitpoetsen heb je te veel gebruikt.. ;)

En niet in de volle zon.

Bovenaan Onderaan