Webradio

Hoi,

Ik wil gebruik maken van webradio in het buitenland maar krijg steeds een melding dat dit niet beschikbaar is terwijl dit volgens de shop wel moet. Heb het aan staan in het menu en nog een abonnement tot ergens eind 2025. Heb via hotspot op telefoon en via de wifi thuis geprobeerd maar niks werkt. Iemand een oplossing?

Groeten
 

jongetje

Forumguru
Ik ben wel nieuwsgierig wat webradio is, doet en kost. Zit er blijkbaar bij mij ook op, maar nooit gebruikt.
 
Webradio zijn de gewone radiozenders maar dan via internet. Hierdoor kun je via een hotspot van je telefoon naar Nederlandse zenders luisteren in het buitenland. Je kunt een bundel bij hun kopen maar ook gewoon je data bundel van je telefoon gebruiken als dat werkt. Krijg het nu niet klaar maar bij mijn vorige skoda had ik het wel.
 
Die had ik ook gezien maar dan moet je een bundel kopen. In mijn vorige Skoda werkte het via een hotspot van mijn telefoon en deze kan ik wel allemaal verbinden maar ala ik dan zenders wil zoeken is het niet beschikbaar terwijl ik gewoon verbonden ben met internet. Zelf als ik de auto verbind met mijn wifi thuis doet ie het niet.
 

1983jeroen

Forumguru
Ik weet niet hoe het via Skoda direct hoort te werken, maar via Android Auto zijn er meerdere apps bruikbaar voor webradio in het buitenland. Gebruik zelf TuneIn
 

Herperduin

Forumguru
Is het geen optie om een app als Nederland.fm op je telefoon te zetten en dan via bluetooth naar je radio te sturen? Of is dit ondertussen zo ouderwets dat ik net zo goed had kunnen adviseren met een cassettebandje een uitzending thuis op te nemen en steeds opnieuw af te spelen :shutup:
 

Rallye

Forumguru
Maar in principe zou webradio gewoon moeten werken via je hotspot. Eens een andere telefoon proberen?
 
Dat had ik ook verwacht. Heb telefoon van mijn partner ook geprobeerd en die werkt ook niet.
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Rallye

Forumguru
Ik zal er eens naar kijken bij mijn Golf - als ik er aan denk. We zijn even niet bij de Golf in de buurt.
 

Eltjo

Forumguru
Ik heb wel eens een webradio gebruikt op mijn €150 Android head unit; simpele weergave zoals de gewone radio van zo’n head unit en geen reclame. Je kiest eerst het land, dan de zender. In de niet betaalde versie kan je meen ik 2 landen zetten.
TuneIn had in de gratis versie nogal wat reclame en van alles en nog wat in beeld wat ik storend vond.
Momenteel staat mijn auto alleen bij de garage en weet zo even niet welke app dat is.
 
Laatst bewerkt:
Bovenaan Onderaan