wederom sensor drukverschil regelaar defect.

Hallo, zijn er mensen die ook met een TDI met roetfilter meer dan 2x (bij mij nu de 3e keer) de sensor van het drukverschil defect hebben ?

Helaas kent Rijnwoud geen service na garantie, 106.000 km en ze hebben al 2x vervangen (wat naar mijn idee wijst op een structurele fout) maar nee dit keer mocht ik het zelf betalen wat rond de 80 euro uitkwam. Blijft een feit dat behalve de cruise control ook deze sensor stuk gaat het zo is dat je na de garantie zelf mag afrekenen ook al is het onder garantie al meerdere keren vervangen. Ook de cruise control is er voor de 2e keer mee gestopt en ook dit mag ik nu zelf afrekenen. Waardeloze service als het een bekend defect is en met gaat je na de garantie de rekening presenteren terwijl het een fabrieksfout is.

Rijnwoud wilde ook niet overleggen met de importeur of dit nu wel of niet viel onder een bekend defect (wat mijn mening wel is).

Wie heeft er gelijkwaardige ervaringen ? (niet over Rijnwoud want dan is het forum te klein) maar specifiek over de druk verschil sensor icm het (partikel) roetfilter.

thnx Peter

RSTDI

Actief lid
He Peter nog steeds onderweg met je RS tdi.
Ja ik kan je verhaal beamen ik heb er ook 3 versleten in de loop tijd van mijn oude RS waar onder de laatste die uit mijn zak moest komen.
Het is echt een stucturele fout. de sensor is te dicht bij het filter gepaatst waar door hij van binnen gewoon smelt.
VW heeft al meer als 5 modificatie's gehad op deze sensor. (dit is te zien aan onderdeel nummer)
Een schrale troost is dat meerder merken hier last van hebben, dus niet alleen de VAG groep.
Ik denk dat VAG nu wel is gestopt met het verhelpen van problemen op deze hopeloze motor, naar 1,5 jaar hebben ze hem al vervangen voor de CR motor en dat was niet voor niks.

joergarms

Senior Member
IS het niet zo dat je op vervangen onderdelen, weer de volledige garantie hebt? En niet het restant van de totale garantietermijn die op de hele auto zit?
ZO hoort het volgens mij wel geregeld te zijn, anders vervang je iets op zegmaar 10 maanden, en dan zou op dat nieuwe onderdeel 2 maanden later geen garantie meer opzitten? Dat lijkt me krom.

Michael01

Nieuw lid
IS het niet zo dat je op vervangen onderdelen, weer de volledige garantie hebt? En niet het restant van de totale garantietermijn die op de hele auto zit?
ZO hoort het volgens mij wel geregeld te zijn, anders vervang je iets op zegmaar 10 maanden, en dan zou op dat nieuwe onderdeel 2 maanden later geen garantie meer opzitten? Dat lijkt me krom.
Beste Peter,

Wat zijn de gevolgen als de sensor stuk is?

Ik heb zelf ook een TDI en heb problemen met inhouden.

Ik hoor het wel.

helaas.

Bij Rijnwoud laten ze je gewoon betalen voor een fabrieksprobleem. En ja, de auto rijdt geweldig, pas in duitsland nog eens voluit gereden en dan stopt ie bij 238, toch knap vind ik voor deze auto.

Maar ja, we zien het wel weer. Ben niet blij met Rijnwoud dat ze je gewoon laten betalen en niet eens contact nemen met Pon.

helaas

Nou ja wel dus, de vorige keer was de sensor binnen een jaar vervangen en nu weer. Maar was geen garantie op onderdeel want tijdens garantie vervanging dan krijg je geen garantie op onderdeel (rare redenatie...)...

De gevolgen joergams zijn dat de auto inhoud, stottert en bij uitlezen zie je drukverschil errors. Het uitlezen bij een andere dealer koste me ook nog 30 euro...

Bovenaan Onderaan