Wasmachineman
Forumguru
Porsche Cayenne krijgt klein broertje.
Porsche is bezig met het ontwikkelen van een vijfde modellijn. Dat moet een kleine SUV worden.
De Duitse krant Handelsblatt heeft vanuit Porsche-kringen vernomen dat er ver gevorderde plannen zijn voor de invoering van een vijfde modellijn.
Na de Boxster, 911, Cayenne en Panamera, is het de beurt aan een SUV van de compactere soort.
“Met die auto wil Porsche een markt ontsluiten waarin tot op heden alleen nog Mercedes en BMW actief zijn. De komst van het nieuwe model is door de Raad van Toezicht nog niet goedgekeurd, maar dat is nog maar een formaliteit,” zegt de krant.
De komst van een nieuwe modellijn is een gigantische investering, maar bij Porsche werpt het doorgaans zijn vruchten af. Zo is door de komst van de Cayenne de productie gegroeid van 50.000 tot 92.000 stuks per jaar.
Porsche gebruikt voor het nieuwe model een platform dat al dienst doet in het Volkswagen-concern. Het ligt dus voor de hand dat de nieuwe Porsche wordt gebaseerd op de Audi Q5 of de komende Q3.
Nu Porsche wordt geïntegreerd in het Volkswagen-concern zijn er zorgen dat het merk te veel in het vaarwater van Audi komt. Beide merken voeren immers sportauto’s en limousines. Op het moment wordt besloten of Porsche of Audi de basis mag ontwikkelen voor de nieuwe sportauto’s. Verder wil Porsche graag de nieuwe toekomstige technieken leveren voor de limousines in het concern.
Bron : www.nu.nl
Porsche is bezig met het ontwikkelen van een vijfde modellijn. Dat moet een kleine SUV worden.
De Duitse krant Handelsblatt heeft vanuit Porsche-kringen vernomen dat er ver gevorderde plannen zijn voor de invoering van een vijfde modellijn.
Na de Boxster, 911, Cayenne en Panamera, is het de beurt aan een SUV van de compactere soort.
“Met die auto wil Porsche een markt ontsluiten waarin tot op heden alleen nog Mercedes en BMW actief zijn. De komst van het nieuwe model is door de Raad van Toezicht nog niet goedgekeurd, maar dat is nog maar een formaliteit,” zegt de krant.
De komst van een nieuwe modellijn is een gigantische investering, maar bij Porsche werpt het doorgaans zijn vruchten af. Zo is door de komst van de Cayenne de productie gegroeid van 50.000 tot 92.000 stuks per jaar.
Porsche gebruikt voor het nieuwe model een platform dat al dienst doet in het Volkswagen-concern. Het ligt dus voor de hand dat de nieuwe Porsche wordt gebaseerd op de Audi Q5 of de komende Q3.
Nu Porsche wordt geïntegreerd in het Volkswagen-concern zijn er zorgen dat het merk te veel in het vaarwater van Audi komt. Beide merken voeren immers sportauto’s en limousines. Op het moment wordt besloten of Porsche of Audi de basis mag ontwikkelen voor de nieuwe sportauto’s. Verder wil Porsche graag de nieuwe toekomstige technieken leveren voor de limousines in het concern.
Bron : www.nu.nl