Weer een nieuwe Skoda rijder!

Wouter84

Nieuw lid
Beste mensen ik wil bij deze even melden dat ook wij Skoda gaan rijden.
Na 3,5 jaar in een Nissan Primera hatchback gereden te hebben.
De Primera vinden we nog steeds een prachtige auto die lekker zeldzaam is.
Echter hebben we nog nooit in een auto gereden die zo erg kraakte en dan heb ik het niet over wat gekraak in het dashboard. De hele carrosserie kraakt dat hem een lieve lust is.
Hopelijk kraakt de Octavia HB niet zo erg.

In eerste instantie wouden we voor de 2.0 TDI gaan echter past die niet binnen het leasebudget. We hebben ook in de 1.9 gereden en tot onze verbazing presteert die gevoelsmatig niet minder dan de 120PK 1.9 dCI in de Primera. En in de Business Edition uitvoering met o.a. parkeersensoren voor en achter, xenon, 16” Vega velgen is het toch een hele luxe wagen!

Onze Octavia staat in bestelling en wordt naar verwachting begin januari 2007 geleverd (lease auto).

Haar signalement:

Octavia HB 1.9 TDI Business Edition

Kleur: Black Magic
Interieur: Ivory

Opties:
- Ruitenwisser achter
- Stream radio/cd speler (achteraf montage)

Waarschijnlijk brengen we nog een chromen randje aan onder de stootstrips en komt er een chromen uitlaat eindstuk onder. We weten echter nog niet of de leasemaatschappij dat toestaat.

Groeten,

Wouter

Wouter84

Nieuw lid
We hebben contact gehad met de dealer en die wil voor aflevering wel de type plaatjes van de kofferklep afhalen maar hij wil geen chroomstrips aanbrengen. Aangezien hij hier slechte ervaringen mee heeft wil hij niet aansprakelijk gesteld kunnen worden wanneer deze strips toch los gaan laten. Zijn dergelijke chroomstrips idd van zo'n matige kwaliteit dat ze na verloopt van tijd loslaten? Zijn er mensen die ervaringen hebben met dergelijke strips?

Bijlagen

• 41334-7643_cimg2249_uperid_9051.jpg
    41334-7643_cimg2249_uperid_9051.jpg
    71,1 KB · Weergaven: 33

Wouter84

Nieuw lid
Dat is niet onze auto
wink.gif

Het gaat om de chroomstrips die onder de stootstrips geplakt zijn. Heeft iemand ervaringen met dit soort strips?

Wouter84

Nieuw lid
Ik heb nog even een vraagje. Over een week (of twee) wordt onze Octavia geleverd maar we zitten te twijfelen over het wel of niet laten monteren van een uitlaatsierstuk. Het betreft het dubbele eindstuk voor een 1.9 TDI. Vraag niet waarom maar er zit geen roetfilter op
blush.gif
. Ik zag dat mensen hier op het forum zo'n sierstuk onder hun auto hebben. Is zo'n sierstuk schoon te maken of is hij na 2 maanden zwart en blijft hij dan zwart? Gebruiken jullie trouwens het accessoire van Skoda of van Milotec? Zitten daar nog verschillen tussen?

Erikje

Actief lid
altijd doen zo'n uitlaatsierstuk, zit er een stuk beter uit dan zonder. Roetfilter moet je expliciet bij de bestelling meenemen. Overigens, die uitlaat wordt roetzwart maar is goed schoon te maken met een borstel. Geen probleem.

Wouter84

Nieuw lid
Goed nieuws.
cool.gif
Dan gaat er bij ons ook eentje (twee
wink.gif
) onder! Die standard kachelpijp ziet er idd niet uit. Weet je ook wat twee stuks (FDC 610 001) ongeveer kosten? En als ik dan toch bezig ben, laat de nieuwe stream radio gewoon de mappen en titels van de MP3 cd's zien?

Wouter84

Nieuw lid
Tring, tring........ "Met autobedrijf Gecu, uw auto is geariveerd" Volgende week donderdag ons eerste ritje.
489.gif
We kunnen niet wachten! Ik zal onze bevindingen hier posten.

Wouter84

Nieuw lid
Nog één weekje om afscheid te nemen van onze Nissan. We vinden het toch wel een beetje jammer dat de Octavia zo'n behoudende vormgeving heeft. Ondanks dat bijna niemand onze mening deelt vinden we de Primera nog steeds een erg mooie auto.

Bijlagen

• 43092-Nissan.jpg
    43092-Nissan.jpg
    93,4 KB · Weergaven: 17

French

Lid
Ik ben ook wezen kijken bij Nissan naar een vervanger voor mijn Octavia omdat de dealer bij ons erg goed is en mijn vrouw een Micra rijdt en daar erg goede ervaringen mee heeft. Maar echt, ik heb zelden (op de Fiat Multipla na)zo'n lelijke auto gezien. Je vraagt je echt af wat de ontwerpers voor ogen hadden toen ze deze auto ontwierpen. Nee, dan is de Octavia toch echt een veel mooiere en stijlvollere auto om te zien. Het dashboard van de Primera vind ik echter wel erg fraai.
Maar goed, smaken verschillen.

Wouter84

Nieuw lid
</font><blockquote><font class="small">Citaat:</font><hr />
Maar echt, ik heb zelden (op de Fiat Multipla na)zo'n lelijke auto gezien.

[/ QUOTE ]

Dat bedoel ik
smile.gif

</font><blockquote><font class="small">Citaat:</font><hr />
Ondanks dat bijna niemand onze mening deelt vinden we de Primera nog steeds een erg mooie auto.

[/ QUOTE ]

Ik kan een duidelijke mening echter wel waarderen. Beter zeggen wat je ervan vind dan zeggen "wel een aparte auto"

sitechris

Donateur
ik ben vandaag even bij de dealer binnengestapt. Uitlaatsierstuk (dubbele pijp) kost 70 euro incl montage. Montage vergt halfuurtje.

</font><blockquote><font class="small">Citaat: sitechris</font><hr />

ik ben vandaag even bij de dealer binnengestapt. Uitlaatsierstuk (dubbele pijp) kost 70 euro incl montage. Montage vergt halfuurtje.

[/ QUOTE ]
mag ik weten welke dealer dat is? als het een beetje in de buurt is, wil ik er graag naar toe rijden.

Wouter84

Nieuw lid
Gister was het dan eindelijk zover en hebben we onze nieuwe wagen in ontvangst genomen. De verkoper had niet al te veel verstand van zaken maar toch had men alle tijd. Zelfs de werkplaatschef kwam nog even kijken.
Ondanks het geringe aantal gereden kilometers zijn we al helemaal enthousiast over de auto. We hebben tijdens het proefrijden niet in een auto met standaard onderstel gereden maar dat bevalt beter dan het vrij harde sportonderstel. Hij rijdt erg comfortabel zonder week aan te voelen.
De motor laat duidelijk van zich horen maar dat mag best. Hij klinkt als een solide machine. Heerlijk om een “echte” auto te rijden en niet in iets dat lijkt op een elektrische spelcomputer. De eerste 1500km wordt het gaspedaal (fijn zo’n staand pedaal) nog zoveel mogelijk ontzien. Echter voelt de TDI altijd krachtig aan. Dat in tegenstelling tot de meeste commonrail diesels.
Ook met de kleurstelling zijn we erg gelukkig. We vonden het zwarte interieur erg sober dus hebben we voor Ivory gekozen en tjonge wat ziet dat er poepie chique uit zeg. Fantastisch als je naar een zwarte auto loopt, de deur opent en zo’n licht interieur ziet. Hopen dat het een beetje schoon blijft.
De Stream radio doet het goed, het geluid klinkt mooi vol en de ontvangst is prima. Tuurlijk wel wat storing maar daar heeft iedere FM radio wel last van denk ik. Gewoon een eigen gebakken MP3 CD erin en genieten maar.
Over minder geplaveide wegen is er wel een klein trillinkje en kraakje te horen maar dat mag geen betekenis hebben. Als de radio zachtjes aanstaat hoor je het niet eens. Hopen dat dat zo blijft want de Nissan was in dat opzicht een verschrikking.
Ach we stappen uit en gooien de deuren dicht met een harde doffe plof. Dat schept vertrouwen, we voelen ons de koning te rijk………en dat over een Skoda……

Bovenaan Onderaan