Weer gekraak als ik over een hobbel rij

DareDevil

Actief lid
Hallo allemaal,

Ik heb het volgende probleem!
Ik hoor steeds een raar soort gekraak als ik over een hobbel heen rijd, het is vooral als ik rechts over een drempel heen rijd.

Nou heb ik het volgende al vervangen aan de voorkant:

Lagers
veren
Draagarm rubbers
linkerkant zo'n stangetje (mn god niet weten hoe het heet)
rechts nog niet vervangen

Nou hoorde ik van de dealer dat ik ook nog de stabilisator rubbers in kon smeren met kopervet. Dat kon het soms ook wel zijn zeggen ze.

Je hoort het geluid vooral als het geregend heeft!

Iemand ideeen?

Ronnie

Forumguru
Is inderdaad een reactiestangetje tussen de bovenkant veerpoot en de stabilisatorstang; Hieraan zitten 2 kogels welke beschermd zijn met rubber hoesjes, lijkt me sterk dat deze uitdrogen.(of er moet een scheurtje in zitten)
Ik zou toch tippen op de draagarmrubbers......
Misschien niet goed genoeg gebeurd? Of vervangen......

Espott

Lid
wat laat je dan vervangen......bij mij kraakt het af en toe ook alsof ik over een zak chips heen rijd

DoubleJ

Senior Member
HEb ik ook, Is het schadelijk? Of kan het geen kwaad? Anders laat ik het gewoon zitten, heb er niet echt last van, voorlopig...

Ojke

Nieuw lid
Als je volgens de garage de stabilisatorstangrubbers zou moeten gaan smeren zul je deze eerst moeten de-monteren. Kun je ze beter gelijk vervangen, ze kosten nog geen €5,- per stuk!! Bij kraakgeluiden moet je deze als eerste vervangen omdat dit een zwak punt is en het minste kost!!!!!!!!!en 8 van de 10 keer de oorzaak is.

darkprojectx

Forumguru
ik heb het linksvoor, dit puntje zou vandaag bij de garagehouder waar ik hem gekocht heb gefixt worden maar het is er nog steeds :mad: morgen bel ik die garage op en zeg dat ik hem naar de dealer breng en hun de rekening stuur. Wordt er kei gek van!

cisco

Nieuw lid
Hier hetzelfde.

Meerdere keren naar de garage geweest en nog steeds niet opgelost.

Rubbers ingesmeerd, alles losgehaald, stuurbekrachtiging slang verlegd???

Intussen wel wat geld armer.

DareDevil

Actief lid
raar geluid

Ben langs mijn vaste monteur geweest.

Heb het rechter reatcie stangetje laten vervangen maar het geluid was daardoor nog niet weg!

Heb nu afgelopen zaterdag de stabilisatorrubbertjes laten vervangen.
Hoop nu echt dat het weg is!

darkprojectx

Forumguru
Vanmorgen heb ik mijn auto EINDELIJK bij de dealer neer gezet,
daar gaan ze een diagnose stellen, onderandere ook voor een krakende linkervoorpoot. Ik ben benieuwd wat de kosten worden en belangrijker nog, hoe zij menen dat dit probleem opgelost gaat worden.

Als het aan de veerpoot zelf ligt en goed geld gaat kosten, dan gaan alle veerpoten eronderuit en komt er een schroefset a 600 euro. Einde gekraak :rockon:

darkprojectx

Forumguru
diagnose moet nog een week op zich laten wachten,
nadat de auto de hele dag (gepland) bij de dealer heeft gestaan "waren ze niet aan de auto toegekomen" :confused:

guitar_billy

Senior Member
dat is wel een draadje over een Octavia2, ik weet niet of dezelfde kwaaltjes voor de Fabia gelden.

zelf heb ik nu een O2 en herken het 'gekraak' verhaal. met m'n twee voorgaande O1'en geen last van gehad. helaas (of gelukkig?) geen ervaring met Fabia's.

Hetzer

Forumguru
Ik heb er destijds ook last van gehad met mij Fabia Combi/1 FL elegance uit oktober 2004, had een irritante gekraak aan de voorzijde, met name met koud weer, volgens mij hebben ze toen de draagarmrubbers vervangen, ik heb helaas geen werkplaats bon meer van die tijd.

Bovenaan Onderaan