Weer remschijven krom, al na 2000 km.

Vandaag zijn de remschijven weer vervangen. Gelukkig nu wel onder garantie. Ze hebben het precies 2000 km uitgehouden. Naar aanleiding van de vorige keer dat ze krom waren heb ik nooit lang geremd, nooit met de voet op het rempedaal bij een verkeerslicht, nooit door plassen gereden, en niet parkeren met de handrem er op enz.. dus overdreven zuinig geweest op de schijven en toch weer zo snel !! krom. En PON blijft zeggen dat het geen fabrieksfout is. Waar zijn ze mee bezig. Voor hen was het de eerste keer een paar honderd euro geweest als ze onder garantie waren vervangen. Ze hadden dan nog een tevreden en blijvende klant gehad en een goede review, helaas daar kiezen ze niet voor. Ook de schakelaar van de cruisecontrol is vervangen. Ze blijven deze toch monteren bij VAG ondanks dat ze weten dat er een probleem met de schakelaar is.

Blijkbaar accepteren we toch maar met zijn allen dat PON geen garantie geeft op remschijven en een aantal andere onderdelen. Gelukkig heeft mijn dealer veel op hun kosten vervangen. Helaas waren er 350 euri's voor mijn rekening, totaal dan. En hoe lang zullen deze schijven het uithouden??
407.gif
 

Remco28

Actief lid
Mijn remschijven zijn 4 maanden geleden ook vervangen,ze remmen nog prima.
Ik moest ook een deel betalen,raar dat pon hiermee niks doet.
En mijn cruisecontrol doet het meestal ook niet meer,heel soms wel,maar meestal niet.
Als pon idd. moeilijk blijft doen,dan kijk ik hierna ook wel voor een andere auto,hoe goed ik mijn dealer en mijn auto ook vind.
crazy.gif

Goede garantie is gewoon belangrijk vind ik.
 
Ja gelukkig lost mijn dealer ook alles goed op alhoewel in het begin niet. Inderdaad ook ik vindt het nog steeds een topauto maar door het gedrag van Pon is dit de laatste VAG auto geweest. Service is gewoon het belangrijkste voor een auto. Er mag best iets aan mankeren maar los het zonder gezeur op en de klant loopt met je weg.
 

LenK

Forumguru
Ben het er helemaal mee eens.
Een auto is een complex geheel dat best fouten/manco's kan (maar liever niet) hebben.
Wordt dit door de dealer correct afgehandeld dan blijf je als klant content.

In het verleden ben ik al eens bij een merk afgehaakt vanwege slechte kwaliteit, gevolgd door slechte service. Als me dat bij Skoda gebeurt dan ben ik ook hier weg. Ik ben niet getrouwd met een merk of dealer.

Zodra er ontwerp- of fabricagefouten weggewimpeld worden vind ik het nog een graadje erger. Waar ik oa aan denk is de krakende vering. Daar vinden ondertussen al vaker afzoutpraktijken plaats.

De arrogantie van PON doorbreken lukt alleen als er een publieksactie plaatsvindt zoals bij de naar beneden vallende ramen bij oa de Golf IV en de O1.

Maar in hoeverre je binnen de garantieperiode met PON rekening hoeft te houden. Je bent klant van de dealer. Die moet het oplossen. Of ie nu wel of niet van PON zijn centjes terugkrijgt zou de klant wordt moeten zijn.
 
Krakende vering, ja ook al gehad. Dit heeft de dealer na veel vijven en zessen goed opgelost. Op hun kosten de stabilisator vervangen, hielp niet, toen nog veel acties zonder resultaat, uiteindelijk de gehele wielophanging inclusief rubbers en lagers vervangen. Tot op heden rijdt hij weer als een nieuwe. Zij hebben aan Pon deze oplossing doorgegeven maar Pon doet er niets mee.
 
Goh, wat klinkt dit bekend. Ik heb dezelfde discussie gevoerd met PON toen over mijn Seat Toledo. Tot 2x toe nieuwe schijven en blokken, één keer nieuwe naven.... 4x laten afdraaien.
De oplossing: Afdraaien aan de auto; Nieuwe remblokken monteren, maar dan de blokken die nieuw op de auto zitten af fabriek en niet de vervangingsremblokken; Dit schijnt een ander onderdeelnummer te hebben en er zit verschil in kwaliteit en materiaal. Misschien kan je hier iets mee richting je dealer en PON.
 
Wat die publieksactie betreft nog even dit, ik heb wel aangegeven dat ik TrosRadar zou inschakelen toen de auto al 10 keer een dag bij de dealer had gestaan zonder resultaat, dit heeft alles pas echt in een stroomversnelling gebracht. Het werkt dus wel.
 
Aan Diesel. Er is vandaag heftig overleg geweest met Pon maar ze blijven zeggen dat er niets mis is met de schijven. Mijn dealer heeft nu gezegd dat wanneer het nu weer terug komt gaat de auto linearecta naar Pon dan lossen zij het maar op.
 
Raar verhaal inderdaad. Is echt een probleem met je auto hoor. Toevallig met de O1 ook eens problemen mee gehad (hielden het ook niet lang vol). Maar plots opgelost. Heb verder niet mee bemoeid, moest de leasemaatschappij maar oplossing.

Maar nu met de O2 totaal geen problemen. Terwijl ik ook soms wel even (bij helling) na een remaktie op de rem blijf staan en na paar keer remmen ook wel eens in plas gekomen met stoom rond de auto. Nog (na 60K km) steeds kaars-recht. Dus als ik jou schijven zou hebben, zouden ze nu vierkant zijn
wink.gif
...
Nu is het wel zo dat de 2.0TDI iets grotere (en misschien betere?) schijven heeft.
 

Remco28

Actief lid
Mavlov:eek:mdat jij het niet hebt dan wil het natuurlijk niet zeggen dat dat ook voor anderen geldt.
Ik heb er ook last van,dus jij hebt dan geluk gehad
xyxthumbs.gif
 

Gysman

Actief lid
Hm... ben benieuwd hoe het bij mij zit. Ik heb bij iedere kluising, stoplicht en andere wachtactie korter dan 1 minuut mijn voet op de rem (DSG). Vraag me af wat dit voor effecten gaat hebben. Nu 5500 km op de klok, nog geen problemen.
 
Nu Gysman ik heb na 80.000 km met de DSG geen centje pijn. Sorry Remco28 ik noem dit eigenlijk normaal en geen geluk. Lijkt me overigens heel vervelend. Ik heb het ook met een Citroen ZX gehad en werd er helemaal treurig van.
 
Bovenaan Onderaan