weer succes Yeti

Melis

Lid
En weer heeft de Yeti zijn belager afgetroefd. Nu ging het een keer tussen de Yeti 12 TSI en de Kia Soul. Het enige voordeel wat de Kia had was dat hij goedkoper is en luxer was aangekleed. Maar zelfs dat hield de Yeti niet van de overwinning af. Betere rijeigenschappen, stoelen beter en duurder interieur. En ook nog de hoogste restwaarde maar ook meer mogelijkheden met de stoelen.

LenK

Forumguru
Precies de vergelijking die Skoda rijders altijd maken:
voor de prijs van een complete Skoda een kale VW
Alleen is het nu andersom
voor de prijs van een complete Kia een kale Skoda

Tallguy

Forumguru
Verplaatst naar het Nieuws topic. Graag volgende keer als topicstarter er even bij vermelden waar je iets hebt gelezen (zoals in dit geval de Autoweek). THX!

Aiii

Lid
Precies de vergelijking die Skoda rijders altijd maken:
voor de prijs van een complete Skoda een kale VW
Alleen is het nu andersom
voor de prijs van een complete Kia een kale Skoda

Viel wel mee, de Kia had nog niet eens Cruise Control bijvoorbeeld. Het prijsverschil was ook maar iets van 3000 euro meer voor de Yeti. Waarbij de Yeti c-segment is en de Soul b-segment.

De conclusie was dan ook dat er nog veel verschil zitten tussen B- en C-segment auto's.

Hetzer

Forumguru
Ik vind de Yeti ook niet echt als concurrent van de Soul, appels met peren vergelijken, als je het aan mij vraagt, ik zou de Yeti wel een keer getest willen zien met de Tiguan

LenK

Forumguru
Of om bij Kia te blijven -ook een value for money merk- de nieuwe Sportage.
Mooi vergelijk over een half jaar als ie er is.

Melis

Lid
Hetzer de Yeti is in Duitsland al getest tegen de Tiguan of vergeleken en daar kwam ook de Yeti als beste uit. Maar het vergelijk was wel met de vierwiel aandrijving. Volgens mij kan je op deze site ook de test vinden met de web site link.

Hetzer

Forumguru
@melis, dan zalik eens gaan zoeken naar die test
@LK, Naar mijn mening zou dat een betere tegenpool zijn van de Yeti , de nieuw Sportage

Bovenaan Onderaan