Weer terug naar Skoda!

Hallo,
Ik zal mij even voorstellen. Mijn naam is Pim en ik kreeg mijn eerste lease Skoda Octavia in 2008 en heb daar meer dan 150dkm naar volle tevredenheid in gereden. Nu rijd ik sinds 2012 in een BMW 1-serie, maar met twee kinderen die maar doorgroeien wordt dat te klein. Daarnaast staat die BMW vaker bij de garage dan de Skoda. Ondanks gedachten aan vele andere auto's waaronder plug-in hybrides kwam ik steeds weer terug bij Skoda. In juni maakte ik een proefrit in de nieuwe Superb, maar bij de officiele introductie bleek deze voor dit jaar al te zijn uitverkocht. Ik heb toen besloten om toch maar weer voor een Octavia Combi te gaan. De leasemaatschappij is zelfs zo aardig om 'm toch nog in december uit te leveren om zo nog 1% bijtellingsvoordeel te behalen.
Het is een 1.6tdi DSG Style Business Line geworden in Metal Grey. Gezien de lagere aanschafwaarde dan de BMW kon ik lekker door de optielijst gaan. De locale dealer was bereid om me in meerdere uitvoeringen te laten rijden zodat ik nog snel het Dynamic Pakket en de 18" velgen kon laten vallen. De standaard stoelen vind ik beter zitten en met 18" teveel stuiteren als je er alleen in zit. Daar wil ik na de BMW juist wel van af. Ik zal regelmatig dit forum bezoeken en alvast dank aan een ieder met alle waardevolle info die er op staat.

Cordoba

Forumguru
Welkom Pim, je gaat voor de hatchback, of toch de combi?

Edit: Joske heeft al duidelijk gemaakt dat ik er over heen gelezen heb, dat je voor de combi hebt gekozen.

Laatst bewerkt:
Bovenaan Onderaan