Weer terug!

Na een uitstapje naar Ford weer terug bij Skoda. En dit keer hopelijk wat langer :)

Hoezo terug?
Ik heb kort een Fabia gehad in 2012. En als ik terugzoek naar vorige posts van mij blijkbaar te kort om hier überhaupt te posten. Dus bij deze alsnog mijn welkomstpost.
Met de Fabia zelf was niks mis, behalve dat het geen automaat en geen diesel was. Dit ging enkele maanden na aanschaf spelen toen mijn daily commute veranderde van 10 minuten op de fiets naar 50km enkele reis.
Uiteindelijk ergens in 2013 een mooie Mondeo gevonden en daar de Fabia op ingeruild.

Fast-forward naar april 2020.
De kilometerstand van de Mondeo was inmiddels van 226K opgeklommen naar 410K (nog 90K van het "doel" dat ik had :tongue:) toen ik door verandering van taken in aanmerking kwam voor een leaseauto. De Mondeo reed nog prima, maar begon toch wel zijn leeftijd te vertonen, wat zich vooral uitte in het uitvallen van diverse functies in en om de auto (abs, airco en gps om er een paar te noemen). Die mocht dus vertrekken naar waarschijnlijk zonniger oorden (export via opkoper) op de dag dat de voorloopauto werd afgeleverd.
Dat was een Golf.
Te klein voor vakantie, en ook nog eens een handbak. Snel maar wat nieuws uitzoeken dus. Na een korte overweging om electrisch te gaan rijden toch maar besloten dat een ruime (benzine) gezinsauto de voorkeur had.

Als gevolg daarvan staat deze jongen sinds gisteren voor de deur:
upload_2020-7-17_17-7-27.png
Kodiaq Limited Business Edition 1.5TSI DSG met comfort pakket en functie pakket. De dealer heeft er nog een trekhaak opgezet en dat was het eigenlijk wel qua opties.

Dit weekend maar eens aan de gang met het installeren van de dashcam en een goede plek zoeken om een telefoonhouder te monteren. Dat vakje onderin is misschien handig als je draaloos laden hebt, maar dat zit sowieso niet op mijn toestel, en daarnaast moet er toch een kabel in de telefoon voor Android Auto (wat prima werkt op deze auto) en vind ik het ook wel prettig om de telefoon voor Flitsmeister in het zicht te hebben/houden.

VAG-man

Forumguru
Welkom terug.
Als je toch Android Auto gebruikt voor Flitsmeister kun je ook de navigatie Waze gebruiken. Die maakt o.a. ook gebruik van Flitsmeister. Twee vliegen in één klap. Allebei het beste van het beste.

Welkom terug.
Als je toch Android Auto gebruikt voor Flitsmeister kun je ook de navigatie Waze gebruiken. Die maakt o.a. ook gebruik van Flitsmeister. Twee vliegen in één klap. Allebei het beste van het beste.
Android Auto werkt helaas (nog) niet met Flitsmeister. Volgens FM zelf omdat "Google heeft navigatie-apps nog niet toegelaten tot hun Android Auto-systeem". Het idee voor nu is dan ook om FM op de telefoon zelf te draaien, en dan Maps op het grote scherm via Android Auto.
Waze is inderdaad ook een goed idee. Heb nu een paar keer met Maps gereden en vind het eigenlijk wel jammer dat de route aanwijzingen ongeveer het halve scherm innemen. Ga sowieso dus een keer testen hoe Waze dat doet.

VAG-man

Forumguru
@Detritus je hoefde FM ook niet op Android Auto te draaien. Het zit ingebakken in Waze is mij verteld. Je kunt toch ook mirrorscreen gebruiken? Scherm van je telefoon op Android Auto?

Ik rij nu even tijdelijk een VW Tiguan waar ook een mooi systeem/navi in zit. Kan ik alvast een beetje spelen met alle opties die waarschijnlijk zullen lijken op de set die ik volgende week in mijn Octavia zal vinden. Echter als ik m'n Galaxy S8+ via de USB aansluit geeft het systeem aan in de auto welke link ik wil gebruiken Mirorlink, Apple of Android Car.
Als ik voor Android Car kies geeft mijn S8 aan dat Android Car niet meer bestaat. Of iig niet geladen kan worden.
Mis ik hier iets of zou die combi wel moeten werken?

Mijn muziek (Spotify, Soundcloud) speel ik nu maar tijdelijk even via BT.

MiC

VAG-man

Forumguru
Heb je de app wel op je S8 staan?

Edit: probeer anders een andere versie te installeren op de S8.

Laatst bewerkt:
@Detritus je hoefde FM ook niet op Android Auto te draaien. Het zit ingebakken in Waze is mij verteld. Je kunt toch ook mirrorscreen gebruiken? Scherm van je telefoon op Android Auto?
Waze is opgekocht door Google en Flitsmeister is zelfstandig. Het idee bij beide is natuurlijk hetzelfde (gebruikers die de mobiele flitsers melden), maar ze hebben geen koppeling met elkaar voor zover ik weet. Dit in tegenstelling tot Waze en Maps (beide van Google). Flitsers die via Waze gemeld worden zijn zichtbaar in Maps en v.v. Beide tegelijk draaien kan dus lonen omdat het 2 verschillende bronnen/communities zijn.

Nu ik de auto wat langer heb is de keuze op een Brodit telefoonhouder met laadfunctie gegaan. Als ik nu de telefoon in de houder prik verbindt deze met Android Auto voor navigatie, en start Flitsmeister op de telefoon zelf.

Ik rij nu even tijdelijk een VW Tiguan waar ook een mooi systeem/navi in zit. Kan ik alvast een beetje spelen met alle opties die waarschijnlijk zullen lijken op de set die ik volgende week in mijn Octavia zal vinden. Echter als ik m'n Galaxy S8+ via de USB aansluit geeft het systeem aan in de auto welke link ik wil gebruiken Mirorlink, Apple of Android Car.
Als ik voor Android Car kies geeft mijn S8 aan dat Android Car niet meer bestaat. Of iig niet geladen kan worden.
Mis ik hier iets of zou die combi wel moeten werken?

Mijn muziek (Spotify, Soundcloud) speel ik nu maar tijdelijk even via BT.

MiC
Het werkt wel maar Android Auto is officieel (nog) niet beschikbaar in Nederland. Je moet de APK dus even apart downloaden en installeren.

Laatst bewerkt:
Heb je de app wel op je S8 staan?

Edit: probeer anders een andere versie te installeren op de S8.

Bedoel je Android car? Die zie ik helemaal niet in de GooglePlay staan. Ah lees nu dat die nog niet beschikbaar is voor NL. Iemand een draadje van?

MiC

Bovenaan Onderaan