Weergave afbeeldingen bij afspelen MP3 op Columbus

Gege

Lid
Als ik MP3's afspeel vanop mijn Iphone (via bluetooth) dan verschijnt de afbeelding die bij het desbetreffende nummer hoort NIET bij op het scherm van de Columbus. Er wordt en soort van algemene afbeelding getoond, die het genre van het nummer weergeeft.

Het gaat nochtans over nummers die officieel werden gedownload via I-tunes.
Op de Iphone zelf, worden wél die afbeeldingen (meestal foto van de CD-cover) getoond tijdens het afspelen.

Iemand hier ervaring mee ? Oplossing ?

Alvast bedankt !

G.

reinierh

Senior Member
Als ik MP3's afspeel vanop mijn Iphone (via bluetooth) dan verschijnt de afbeelding die bij het desbetreffende nummer hoort NIET bij op het scherm van de Columbus. Er wordt en soort van algemene afbeelding getoond, die het genre van het nummer weergeeft.

Het gaat nochtans over nummers die officieel werden gedownload via I-tunes.
Op de Iphone zelf, worden wél die afbeeldingen (meestal foto van de CD-cover) getoond tijdens het afspelen.

Iemand hier ervaring mee ? Oplossing ?

Alvast bedankt !

G.
Ik heb hetzelfde probleem. In de database van de Columbus zitten een hoop Afbeeldingen. Dat jij alleen de genre afbeelding ziet betekent dat het geen courante muziek is :-)
Probeer maar eens een ouder nummer wat populair was/is, af te spelen. Dan krijg je het juiste CD afbeelding..
Volgens mij is dit een beperking van de iPhone, die het niet doorstuurd.

Gege

Lid
Ik ga eerstdaags eens proberen met Iphone van mijn vriendin, om te kijken dat die het misschien wél doet ....

G.

stratos

Actief lid
Ik kan het mis hebben, maar ik zou denken dat via Bluetooth enkel audio doorgegeven zal worden en geen cover art? Het is tenslotte de mp3-speler op je device die de mp3 decodeert en de output gewoon streamt over A2DP naar je auto? (wat ook voor kwaliteitsverlies zorgt maar da's een andere discussie) Via USB of SD ga je meer geluk hebben vermoed ik.

Ik heb er al wat zitten op googlen omdat ik m'n muziekverzameling nog moet klaarstomen voor de Columbus(/MIB II/Discover Pro) en ik kwam op volgende voorwaarden om een mooi plaatje te zien:
  • cover art in elke mp3 embedden in de ID3 tag
  • formaat van het plaatje moet JPEG zijn (geen PNG, geen BMP, ...)
  • specifieker: 'gewone' JPEG, geen 'progressive' JPEG (gelijkaardig aan interlacing, bedoeld voor trage internetconnecties...)
  • verhouding perfect 1:1, dus geen 499x500 pixels maar 500x500!
  • niet groter gaan dan 500x500 en grootte < 200 kilobyte
Disclaimer: ik heb dit nog niet zelf kunnen testen. Ik heb bij de dealer snel eens getest en had meteen door dat 'm heel picky is en ben dan gaan Googlen.

Bovenaan Onderaan