Weergave verbruik km/l of l/100km

Sinds 3 weken hebben wij een octavia II. Nu dachten wij een storing te hebben doordat de ene keer het verbruik km/l werd aangegeven en de andere keer l/100km. Ook leken de radiozenders niet bewaard te blijven en audionstellingen. Er was niet echt een peil op te trekken totdat wij ontdekten dat de instellingen onthouden worden al naar gelang welke sleutel je gebruikt. Een luxe die we niet gewend waren :-) maar dat verklaarde wel alles.

Nu willen we de verbruiksweergave eigenlijk op allebei de sleutels op km/l hebben. Ik heb al gelezen dat je dan iets op een japanse landcode moet zetten. Weet iemand of dit door een garagae moet laatsvinden of dat dit eenvoudig zelf te doen is?

Import Yeti

Forumguru
Ik weet niet of dit in een O2 ook zo werkt, maar bij mij in onze Yeti kun je dit in de boardcomputer (MFD of MFA) instellingen wijzigen en opslaan.

Laatst bewerkt:

ertromp

Forumguru
Is het niet een kwestie van sleutel erin waar de instelling verkeerd is en dan nieuwe instelling instellen? Die Japanse landcode zal via VCDS moeten

Ja dat denk ik wel ertromp. Alleen wist ik niet waar ik moest zoeken. De vorige reacties hebben me op een spoor gezet. Ik ga het proberen.

Cordoba

Forumguru
Overigens als je geen maxidot hebt, kun je altijd vragen of er leden met VCDS zijn die je willen helpen. Bij veel dealers is dit iets wat ze niet zo in de vingers hebben.

Bovenaan Onderaan