Crapton
Lid
Nog geen 2-3 weken geleden auto in de garage ivm slechte distributieketting, bekend probleem. Goed opgelost door garage.
Vorige week vrijdag voor mijn werk onderweg en valt ineens alle power weg, kon met moeite 60-70 km/u rijden, EPC lampje brandt. EPC = Electronic Power Control. Net mijn werk gehaald, motor uit en nieuw gestart, lampje blijft branden. Garage gebeld, zou hem paar uur later brengen maar EPC lampje uit, dus besloten het even aan te zien.
In het weekend 2x EPC echter na even 20 min gestopt te zijn en herstart was het weer goed.Dan vandaag wederom, geen power. Ik denk nu ben ik het zat naar de garage, dat kon gelukkig. Uitgelezen en er was iets fout met de verstelling van de wastegate van de turbo. Dat is een stappenmotor en er zat een storing in. Gaat men zsm iets aan vervangen.
Auto heeft 65000 km gereden en nu dus al 2x garantiegeval aan de motor. Tja dan zal je wel een zware voet hebben enz enz. Nee dus ik rij uitermate bescheten met dat ding, haal 1:16 verbruik in de praktijk, en hard rijden in NL is tamelijk zinloos. Dus wat zijn dat nou voor fratsen met die motor? Zijn er meer mensen die zo'n ervaring hebben? Enige hints waaraan dat kan liggen?
PS Had een Seat Leon FR 1.4TSI als ruilauto even mee. Rijdt en stuurt best lekker, strakker, lichter, sportiever. De hoeveelheid extra power van de 1.4TSi tov de 1.2TSI vond ik best wat tegenvallen. Zoveel maakt dat niet uit. De Seat is wel iets zwaarder maar zoveel toch ook weer niet.
Vorige week vrijdag voor mijn werk onderweg en valt ineens alle power weg, kon met moeite 60-70 km/u rijden, EPC lampje brandt. EPC = Electronic Power Control. Net mijn werk gehaald, motor uit en nieuw gestart, lampje blijft branden. Garage gebeld, zou hem paar uur later brengen maar EPC lampje uit, dus besloten het even aan te zien.
In het weekend 2x EPC echter na even 20 min gestopt te zijn en herstart was het weer goed.Dan vandaag wederom, geen power. Ik denk nu ben ik het zat naar de garage, dat kon gelukkig. Uitgelezen en er was iets fout met de verstelling van de wastegate van de turbo. Dat is een stappenmotor en er zat een storing in. Gaat men zsm iets aan vervangen.
Auto heeft 65000 km gereden en nu dus al 2x garantiegeval aan de motor. Tja dan zal je wel een zware voet hebben enz enz. Nee dus ik rij uitermate bescheten met dat ding, haal 1:16 verbruik in de praktijk, en hard rijden in NL is tamelijk zinloos. Dus wat zijn dat nou voor fratsen met die motor? Zijn er meer mensen die zo'n ervaring hebben? Enige hints waaraan dat kan liggen?
PS Had een Seat Leon FR 1.4TSI als ruilauto even mee. Rijdt en stuurt best lekker, strakker, lichter, sportiever. De hoeveelheid extra power van de 1.4TSi tov de 1.2TSI vond ik best wat tegenvallen. Zoveel maakt dat niet uit. De Seat is wel iets zwaarder maar zoveel toch ook weer niet.