Weervlekken in de bekleding

Status
Niet open voor verdere reacties.

Esje

Lid
Hallo allemaal,

Ik heb weerplekken in mijn bekleding omdat mijn deuren lek waren. De vorige eigenaar heeft hier niet snel genoeg iets aan gedaan blijkbaar want anders krijg je geen weerplekken.

Ik heb HG vlekweg 'weerplekken' gehaald en vandaag schoongemaakt. Je wilt niet weten wat je ziet.. wist niet dat ik zulke mooie bekleding had.

Als je het eerst doet denk je whaaah wat heb ik gedaan. De hele bekleding wordt vlekkerig en bruin/paars en als je dat dan wegspoelt en daarna behandelt met het 2e middeltje uit de verpakking (de kleurneutralisator) dan krijg je echt zulke mooie bekleding terug. Dat 2e middel werkt nu ook nog eventjes in en straks moet ik dat weer uitspoelen en dan moet het drogen maar zoals het nu staat krijg ik er super mooie bekleding voor terug!!

Hulde aan HG:worshippy:

Esje

Lid
Bij de drogist. En de meeste bouwmarkten hebben het ook. Soms moet je er eventjes naar vragen. Vaak kunnen ze het wel voor je bestellen als ze het niet hebben.

Het is er bij mij helemaal uit!

redfoxert

Senior Member
Bij ons ligt HG gewoon in de supermarkt :) Jan Linders en anders bij de Gamma, die hebben alles, inclusief zo'n selecteer computer.

Esje

Lid
Iemand trouwens enig idee hoe je je voorstoelen eruit kan krijgen? Mijn bijrijdersstoel heeft ook nog wat weervlekken maar wil het niet in mijn auto behandelen!

EdK

Forumguru
je slede's met een torx schroevendraaier losschroeven en met veel manoevreren je stoel eruit halen
Let op als je stoelverwarming hebt dat je het stekkertje loshaalt !!

Jochus

Actief lid
Bij mij is het geen torx, maar iets anders. Hoe het precies noemt weet ik niet, maar op mijn bits M8 en M10 en M12 staat (en gaat met de M10 als ik me niet vergis). De afbeelding ervan op sets lijkt op n zonnetje als dat helpt. De gewone setjes die ik vond, echter, gaan maar tot M8!

Het gemakkelijkste werkt het als je eerst de zetel helemaal naar achter schuift; vooraan losmaakt (met een redelijk verlengstuk voor de bout weg van de deur, want die is nogal moeilijk bereikbaar). En dan je zetel helemaal vooruit schuift, achterin gaat zitten om de achterste twee te lossen. Zo is de rail ook meteen op z'n kleinst.

Dan is het wat manoevreren en kantelen om de zetel er mooi uit te krijgen zonder krassen op het dashboard.

Succes ermee!

van inkel

Forumguru
Let wel op als je airbags hebt kun je niet zomaar even je stoel verwijderen. Vraag het eerst even aan een dealer of je je stoelen zomaaar kunt verwijderen als je airbags hebt.
Bij bijv. Opel kan dit niet zomaar, als je geen voorzorgs maatregelen treft ploffen de airbags!!!!!

Desperado

Forumguru
Bij mij is het geen torx, maar iets anders. Hoe het precies noemt weet ik niet, maar op mijn bits M8 en M10 en M12 staat (en gaat met de M10 als ik me niet vergis). De afbeelding ervan op sets lijkt op n zonnetje als dat helpt. De gewone setjes die ik vond, echter, gaan maar tot M8!

Het gemakkelijkste werkt het als je eerst de zetel helemaal naar achter schuift; vooraan losmaakt (met een redelijk verlengstuk voor de bout weg van de deur, want die is nogal moeilijk bereikbaar). En dan je zetel helemaal vooruit schuift, achterin gaat zitten om de achterste twee te lossen. Zo is de rail ook meteen op z'n kleinst.

Dan is het wat manoevreren en kantelen om de zetel er mooi uit te krijgen zonder krassen op het dashboard.

Succes ermee!

Dat is toch torx, dat zonnetje?

Jochus

Actief lid
Heb maar mijn setje gefotografeerd hier:

dit is het logo voor torx:

en dit voor die ander:

(ik meen me iets als spline te herinneren als naam)

Gieliovd

Forumguru
Heb maar mijn setje gefotografeerd hier:

(ik meen me iets als spline te herinneren als naam)
Top voor de moeite!

Even voor de duidelijkheid!

Spline:
bt-spl-300.jpg

Torx:
bt-t-300.jpg

Jochus

Actief lid
Dank je Gieliovd :xyxthumbs:

Zo'n bit heb je dus nodig om de zetel er uit te slopen (tenzij je andere bouten hebt, maar dat zou me eig. verbazen).

Die spline wordt trouwens redelijk veel gebruikt in "duitse" wagens dacht ik.

van_der_P

Senior Member
Hallo allemaal,

Ik heb weerplekken in mijn bekleding omdat mijn deuren lek waren. De vorige eigenaar heeft hier niet snel genoeg iets aan gedaan blijkbaar want anders krijg je geen weerplekken.

Ik heb HG vlekweg 'weerplekken' gehaald en vandaag schoongemaakt. Je wilt niet weten wat je ziet.. wist niet dat ik zulke mooie bekleding had.

Als je het eerst doet denk je whaaah wat heb ik gedaan. De hele bekleding wordt vlekkerig en bruin/paars en als je dat dan wegspoelt en daarna behandelt met het 2e middeltje uit de verpakking (de kleurneutralisator) dan krijg je echt zulke mooie bekleding terug. Dat 2e middel werkt nu ook nog eventjes in en straks moet ik dat weer uitspoelen en dan moet het drogen maar zoals het nu staat krijg ik er super mooie bekleding voor terug!!

Hulde aan HG:worshippy:

Dat schoon maken is 1, maar om het dan weer (snel)droog te krijgen hoe doe je dat ?

tlpeter

Actief lid
Vraag het eens bij een auto poetsbedrijf
Die doen ook vaak de binnenkant en die gaan echt de stoelen er niet uithalen

Esje

Lid
Dat schoon maken is 1, maar om het dan weer (snel)droog te krijgen hoe doe je dat ?

Geduld hebben en wachten tot de zon weer schijnt en dan weer buiten neerzetten hahahaa ik ga gewoon ff zonder achterbank rijden. heb ik geen last van en heb het er dubbel en dwars voor over!! 's avonds zet ik ze bij de kachel in de woonkamer en denk dat ik ze morgen wel weer terug kan zetten in de auto

Esje

Lid
Vraag het eens bij een auto poetsbedrijf
Die doen ook vaak de binnenkant en die gaan echt de stoelen er niet uithalen

Mijn auto is schoongemaakt door een auto poetsbedrijf maar die krijgen weervlekken er niet uit. Ze stomen de auto en dan valt het wel mee met hoe nat de bekleding is maar doordat je de weervlekken eruit moet halen moet je heel goed spoelen om het middel eruit te krijgen en dus heb ik de tuinslang erop gezet en geloof me dat wil je niet in je auto doen!

van_der_P

Senior Member
Geduld hebben en wachten tot de zon weer schijnt en dan weer buiten neerzetten hahahaa ik ga gewoon ff zonder achterbank rijden. heb ik geen last van en heb het er dubbel en dwars voor over!! 's avonds zet ik ze bij de kachel in de woonkamer en denk dat ik ze morgen wel weer terug kan zetten in de auto

Goeie tip. Dat van die zon.
Van de achterbank en de bijrijdersstoel zal het probleem niet zijn, maar de bestuurdersstoel is dat wel.
Als ik dat lees van de tuinslang, dan is het ook echt kletsnat.
Volgens mij is dat niet op een nacht droog.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Bovenaan Onderaan