Weg blokkeren in navigatie Columbus

Herre

Senior Member
Ik heb recent het Columbus systeem in mijn Kodiaq 2020 geupdate naar de laatste kaarten (2023). Nu heb ik echter een probleem dat ze ver voorlopen op de realiteit. De nieuwe rondweg ten zuiden van Leiden staat al op de kaart. Dat is ook wel eens vervrissend dat dit niet 2 jaar achter de feiten aan loopt, maar 2 jaar voor de muziek uit is ook niet echt lekker. De weg ligt er wel, maar door een brand in een tunnelinstallatie, lever problemen en uit te voeren testen gaat de weg pas in 2024 open (naar verwachting).

Probleem is nu echter dat de navigatie mij elk ritje naar huis (Katwijk) nu over die nieuwe weg wil sturen. Dit is toch wel lastig, zeker omdat het altijd de snelste route is en er nooit file staat (rijden nog geen auto's). Ik heb even zitten zoeken, maar zie zo niet of ik een bepaalde route permanent kan blokkeren omdat ik die niet wil (kan) rijden. Iemand een idee?

EdK

Forumguru
Permanent blokkeren is volgens mij niet mogelijk.
Wat mij wel met mijn Amundsen in de loop van de tijd is opgevallen dat als ik een route rij die ik vaker rij en dan meerdere malen de route negeer ( deels ) van de navi en dus me eigen stuk rij dat volgens mij sneller is.
Dat hij naar meerdere keren dit op die wijze gereden te hebben ( dus negeren en eigen stuk rijden ) dat hij dit overneemt.
Dus net of het zelflerend is....
Kan iets tussen me oren zijn hoor, maar wel een gevoel dat ik in loop van de tijd heb gekregen

Dus misschien even in de gaten houden of het bij jou ook zo gaat worden

• Leuk
Waarderingen: Tees

hemi24

Forumguru
Bij de eerste generatie Columbus (RNS510) kon je vroeger inderdaad een weg (tijdelijk) blokkeren.
Volgens mij is dit bij de MIB systemen niet meer mogelijk, althans niet bij de Amundsen (voor zover ik weet)…

Bovenaan Onderaan