Wegklapbare stekkerdoos afneembare trekhaak

Happyman

Forumguru
Ik heb onder mijn O2 combi een afneembare trekhaak van Bosal. Het vervelende is dat de stekkerdoos niet wegklapbaar is. Er is bij mij in het dorp een vervelend schuine drempel waar ik nu al diverse keren met de stekkerdoos tegen de grond ben aangeklapt.

Weten jullie of er kant en klaar oplossingen bestaan om als nog de stekkerdoos wegklapbaar te maken? Of wordt het zelf knutselen?

dirkkroneman

Forumguru
Poeh! Geen idee! Ik heb in juli een afneembare trekhaak bij de dealer laten plaatsen (Westfalia). Deze stekkerdoos is wegklapbaar gelukkig, maar ik weet niet of die van jou dan (makkelijk) om te zetten is..

CDK

Forumguru
ik had onder mijn vorige S2 ook een bosal, maar die kon ik wél wegklappen.... raar dat het bij die van jou niet kan!

deusjevo

Forumguru
Lijkt me dat een wegklapbare stekkerdoos standaard hoort bij een afneembare haak?
Op mijn O1 met vaste haak zat zelfs een wegklapbare stekkerdoos.

Rudger

Lid
Die van mijn is ook van Westfalia en heeft een wegklapbare stekkerdoos. Moet wel een beetje moeite doen om de doos weg te klappen, is bij jou misschien ook?

Het enige wat over een drempel schuurt is de afneembare haak. Een iets steiler drempeltje dan normaal en je schrikt je kapot als de haak op de grond knalt!

Dus de afneembare haak maar los achterin gelegd. Volgens mij is het idee van een afneembare trekhaak, dat je er niets van ziet als het eraf is. Zo'n stekkerdoosje ziet er dan weer wat knullig uit.

Happyman

Forumguru
Nu ik jullie berichten zo heb gelezen ben ik toch nog maar weer even half onder de auto gedoken. Want waarom zou ik een afneembare trekhaak hebben met een doos die niet weggewerkt kan worden :arghh:

:bloos: De stekkerdoos is wel wegdraaibaar :yeehaa:

Het lukte alleen niet makkelijk om deze naar binnen te draaien. Ik denk dat de vorige eigenaar dat ook nooit heeft gedaan. De metalenplaat waar de stekkerdoos op zit was al enigszins scheef (waarschijnlijk door de klappen op de grond) . Ik moest deze weer iets terug buigen en dan ook nog eens de bumper naar buiten toe trekken om voldoende ruimte te maken. Maar het is gelukt. Bedankt voor jullie reply's.

hemi24

Forumguru
Bij mijn afneembare Westfalia was het probleem dat het zelfborgend moertje z'n naam iets teveel eer aan wilde doen: af en toe met twee sleuteltjes 10 het boutje weer een stukje losser draaien en het ging weer soepel...

Bovenaan Onderaan