weglaten Radio Dance

nakharry

Forumguru
Vraagje:

14 dagen geleden een nieuwe fabia Combi II 1.6 Sport besteld :super:, maar alleen dan zonder radio Dance omdat wij onze eigen radio die volledig met de IPod communiceert willen laten overbouwen.

Nu is mij verteld dat een een apart schotje besteld moet worden (omdat de radio Dance hoger is uiteraard) en dat er tevens aparte draden naar de accu getrokken moeten worden voor continu stroom en ze lieten iets ontvallen over Din32.

Is iemand op dit SkodaForum zo technisch aangelegd dat hij mij misschien uit kan leggen waarom er nieuwe draden gelegd moeten worden terwijl deze auto standaard (af fabriek) radio voorbereid is? Is de radio Dance dan zoveel anders (kwa aansluiting) als een Pioneer radio uit de winkel?

Hartelijk dank voor jullie spontane reacties alvast:545:

Met vriendelijke groet,

Een toekomstig Skoda rijder

higgy

Forumguru
Denk dat met die 'nieuwe draden' bedoeld wordt, een CANBUS-adapter. Een verloopsnoer van can naar iso. En werd er niet net zo'n snoer ter overname aangeboden in Te Koop?
Een pasmaskertje zal ook wel nodig zijn ja. Kun je via de dealer kopen of via ebay.de

joergarms

Senior Member
Ik kreeg toen ik mijn fabia ophaalde het passtukje erbij, ik stond op het punt weg te rijden en toen kwam de verkoper/ eigenaar van JAwes nog aanlopen, dit heb je nodig om je andere radio goed in te bouwen, vond ik wel netjes.

Gieliovd

Forumguru
Een nieuwe kabel trekken is echt niet nodig, dat zou van de zotten zijn. De CAN stekker heeft standaard ook een + zoals je al zei, anders deed je Dance het ook niet.

Alleen een aftermarket radio heeft zoals Higgy zegt een ander type stekker, ISO of iets merkspecifieks. Hier moet je dus een adapter voor regelen.

Daarnaast zul je inderdaad een inbouwraam moeten regelen gezien een Dance een dubbel DIN radio is (2 vakken) en de normale autoradio's enkel DIN (1 vak).

In dit inbouwraam zit vaak een lade of een bakje onder de radio.

Pioneer heeft uit mijn hoofd een eigen stekker aansluiting. Dat is een klein stekkertje en niet 2 ISO stekkers. Zul je dus een adapter moeten halen!

Fabia

† In Memoriam
Maar je kan op de Dance radio ook je Ipod aansluiten. Daar zit dan tussen de voorstoelen een aansluiting voor.

iPod aansluiting
Bij de radio's DANCE en BEAT wordt een externe audio-aansluiting in de middenconsole geleverd, Hierop kun je je iPod direct aansluiten, maar ook je CD, DVD speler, PDA of MP3 speler.

Bijlagen

• iPod-aansluiting.jpg
    iPod-aansluiting.jpg
    9,5 KB · Weergaven: 65

Swiss

Actief lid
Kleine verbetering op de uitleg van Gieliovd:

Volgens mijn dealer is geen enkele standaard Skoda-radio dubbel-DIN. Dat was nét iets te gemakkelijk geweest, ze zijn nét iets groter (toevallig?). Zelfs bij installatie van een dubbel-DIN heb je nog een inbouwframe nodig.

Greetz,
Swiss

bat

Lid
Kleine verbetering op de uitleg van Gieliovd:

Volgens mijn dealer is geen enkele standaard Skoda-radio dubbel-DIN. Dat was nét iets te gemakkelijk geweest, ze zijn nét iets groter (toevallig?). Zelfs bij installatie van een dubbel-DIN heb je nog een inbouwframe nodig.

Greetz,
Swiss
Yep, dat is ook zichtbaar op de foto's van dubbel-DIN units die ingebouwd zijn in Octavia's.

Niet raar, dat doen bijna alle autobouwers. Ook om de af-fabriek radio's minder interessant te maken voor het dievengilde.

nakharry

Forumguru
Maar je kan op de Dance radio ook je Ipod aansluiten. Daar zit dan tussen de voorstoelen een aansluiting voor.

iPod aansluiting
Bij de radio's DANCE en BEAT wordt een externe audio-aansluiting in de middenconsole geleverd, Hierop kun je je iPod direct aansluiten, maar ook je CD, DVD speler, PDA of MP3 speler.
Hoi Fabia,

Ik weet dat er inderdaad een AUX IN ter hoogte van de handrem zit, maar wat ze er niet bij zeggen is dat dit alleen het geluid weergeeft op je radio. Wat wij willen is dat de hele menustructuur van de IPod ingelezen kan worden op het display van de autoradio zodat je via je autoradio je IPod kan bedienen. Via de AUX IN moet je via je IPod je autoradio bedienen en dit is in de praktijk niet echt handig, daarom hebben we speciaal een half jaar geleden een autoradio gekocht die volledig IPod "competibel" is.

Dit kan bij de raio Dance ook maar dan heb je een soort Ice>Link nodig vanaf Euro 150,- (zie link) http://www.skoda.nl/home/service_en...catie/0,17897,14220_D0Lnl,00.html?model=Fabia

Maar het blijft een raar verhaal dat er een constante plus getrokken moet worden van de accu naar de autoradio, toch ?

Met vriendelijke groet,

NakHarry

Toekomstig Skoda rijder ;)

nakharry

Forumguru

iPod aansluiting
Hoi Fabia,

Ik weet dat er inderdaad een AUX IN ter hoogte van de handrem zit, maar wat ze er niet bij zeggen is dat dit alleen het geluid weergeeft op je radio. Wat wij willen is dat de hele menustructuur van de IPod ingelezen kan worden op het display van de autoradio zodat je via je autoradio je IPod kan bedienen. Via de AUX IN moet je via je IPod je autoradio bedienen en dit is in de praktijk niet echt handig, daarom hebben we speciaal een half jaar geleden een autoradio gekocht die volledig IPod "competibel" is.

Dit kan bij de radio Dance ook maar dan heb je een soort Ice>Link Interface nodig vanaf Euro 150,- (zie link) http://www.skoda.nl/home/service_en...catie/0,17897,14220_D0Lnl,00.html?model=Fabia

Maar het blijft een raar verhaal dat er een constante plus getrokken moet worden van de accu naar de autoradio, toch ?

Met vriendelijke groet,

NakHarry

Toekomstig Skoda rijder ;)

ipod aansluiten

maarre.... welke kabel moet ik nu hebben om mijn ipod op de radio dance aan te sluiten???

Neem je tijd want ik moet nog 6 weken wachten op mijn nieuwe fabia :-)

914

Nieuw lid
Ik wil me niet ernstig met de discussie bemoeien, maar de Fabia is een heel bijzondere auto als het om radio's en navigatiesystemen gaat. Ik dacht ook: "Een Skoda-radio is een Skoda-radio", maar die voor de Fabia zijn hééél speciaal. In de Fabia II van mijn echtgenote is een "tweedehands" Skoda Cruise ingebouwd, afkomstig uit een Octavia II (2007). Nog afgezien dat de Can-bus informatie van de Octavia en de Fabia (althans in de Fabia, die wij bezitten) verschilt, gaat ook het aan- en uitschakelen van de radionavigatie via het contactslot niet zoals we dat gewend zijn. Een Fabia Dance (apart typenummer) doet dat zonder mankeren, maar een Octavia Cruise niet en evenmin een RCD500 of een RNS510 (beide Volkswagen). Dat schijnt eraan te liggen dat het aan- en uitschakelen van de radio middels het contactslot verloopt via de Can-businformatie op de Quad-lock. In arren moede is er nu dus toch een after-market Fabia-Cruise in bestelling.
Weet dus dat het schakelen van andere radio's via het contactslot vermoedelijk ook wat meer ingrepen benodigt dan alleen maar een Quad-lock passtuk. Kijk maar eens op het navigatieforum.

wimels0505

Nieuw lid
Cruise navigatie in Roomster.

Ik heb in mijn Roomster het Skoda navigatiesysteem Cruise. Dit werkte ook niet zoals het moest. Ging niet aan en uit via het contact. Foutmeldingen tijdens het navigeren. Ben hiermee voor advies, naar de dealer gegaan. Deze heeft samen met de importeur het probleem perfect opgelost. Er is een relais bijgeplaatst en alle funktie's werken nu zoals het bedoeld is.
Inmiddels heb ik via internet een navigatiesysteem Skoda Nexus (MFD2) gekocht.
Ook dit systeem werkt nu 100% in mijn Roomster. (ook Fabia)

even over die draad die getrokken moet worden.
Bedoelen ze niet een geschakelde plus want die zit niet bij je radio.

eddyboer

Nieuw lid
Hallo,

Ik heb mijn dension ice-link plus op marktplaats gekocht voor 35 euro.
Er zijn zat mensen die hem niet meer nodig hebben.
Je kunt hem zo in je dance inpluggen en je kabel laat je onder je
middenconsole uitkomen .

Echt een top ding werkt goed met menu op de radio.

Fabia

† In Memoriam
Kan je mij precies vertellen wat voor eentje je nodig hebt? Dan kan ik eens neuzen op Marktplaats.

eddyboer

Nieuw lid
op marktplaats heb ik net gekeken en kijk bij de volgende Advertentienr.:271201392

en zo staan er meer op makkelijk aan te sluiten op de dance radio stekker in de radio snoer onder je dashboard vandaan en klaar

Ed

Bovenaan Onderaan