Weigeren vergrendelen Keyless systeem (KESSY)

Dremeijer

Nieuw lid
Hallo,

Na 20 jar Opel, rij ik sinds 1 jaar rij een Octavie 4 1.5 E-TSI. Dit naar alle tevredenheid! Luxe auto met alles erop en eraan.

Alleen de laatste week(en) ervaar ik problemen met het keyless vergrendelen van de auto. Het vergrendelen van de auto door met de hand de buitenkant van de deurgreep aan te raken, van links naar rechts vegen, weigert te vaak. De beide voorportieren geeft meer problemen dan de achterportieren.
Ik heb het vermoeden dat dit misschien met het koudere weer te maken heeft. Heeft iemand hier ook problemen/ervaring mee?

Rallye

Forumguru
Niet een oplossing voor je probleem, maar is je hand bij de streepjes op de handgreep houden niet voldoende om (normaal) de deur van slot te doen gaan? En een O4 heeft dat ook op de achterportieren? Dan is VW bij mijn Golf weer erg zuinig geweest….

Laatst bewerkt:

Dremeijer

Nieuw lid
Tot voor ongeveer 2 week terug was het genoeg om de 'streepjes' aan te raken om de auto te vergrendelen.
Yep mijn O4 heeft ook op de achterportieren keyless vergrendeling.

KeVH

Lid
Ik kan bevestigen dat ik sinds een paar weken hetzelfde probleem heb op alle portieren. KESSY staat nog gewoon actief in de instellingen. Op alle sleutels hetzelfde probleem, batterij ook al vervangen. Lijkt me inderdaad te maken te hebben met het koude, vochtige weer.

Dremeijer

Nieuw lid
Ik heb het al op allerlei manieren geprobeerd om te verbeteren. Handgreep droog of nat maakt niet uit. Mijn handen zijn in ieder geval warmer dan de handgreep.

waterhoen

Nieuw lid
herkenbaar probleem (O4 phev). soms paar dagen prima, dan opeens 2x op een dag werkt het niet. kou lijkt enige invloed te hebben, maar auto voorverwarmen en warme handen lost 'probleem' niet op. had het in de herfst ook soms, dus is niet alleen de kou.

Okkie73

Senior Member
Wisselen van hand helpt bij mij meestal, of ipv voorportier het achterportier aanraken. Uiterste, meest irritante oplossing is daarna de AB gebruiken.

EdK

Forumguru
Heb Kessey op de voordeuren, maar leuke ( irritante voor jouw ) ik open en sluit ze bijna altijd met de AB
Heb ik toch in de hand omdat de voordeursleutel er op zit van de woning..... :koffie:

mothergoose

Actief lid
Hier ook weigerende vergrendeling bij het aanraken van de sensoren in de handgrepen van mijn O4. Zowel voor als achter werkt aanraking niet. Alle vingers geprobeerd, geen succes. Het uitzetten van de benadering sensor helpt bij mij wel. Ergo, al ik nu aan kom lopen met de sleutels op zak, gaan de deuren dus niet meer open. Hand achter de handgreep, dan gaan ze wel open. Vinger op de sensor in de handgreep, dan gaan de deuren weer op slot

Elektronica en Skoda zijn geen vrienden......

Dremeijer

Nieuw lid
2 dagen geleden de auto gewassen in de wasstraat, en het probleem van de weigerende deurvergrendeling d.m.v. deurgreep lijkt opgelost te zijn. Of in ieder geval 90% verbeterd.
Witte deuren waren voor het wassen erg vies. Zitten er in/achter de deurpanelen ook iets van sensoren die met het kessy systeem te maken hebben? Weet iemand dat? De deurgrepen waren overigens niet vies ten tijde van het weigeren van kessy.

Rallye

Forumguru
Kan ook aan de weersomstandigheden gelende hebben - ten tijde van de klachten was het koud en vochtig. Bij mij werkt KESSY nu ook weer veel beter.

Bovenaan Onderaan