Weinig beenruimte. Kleiner middenframe oplossing?

Vorige maand heb ik een Skoda Fabia Combi gekocht. Ik vind het een hele fijne auto, maar hij heeft net iets te weinig beenruimte voor mij. Ik heb de stoel al iets verder naar achteren laten zetten. Dit helpt enigszins, maar vooral bij mijn rechterknie heb ik net iets te weinig bewegingsvrijheid. Dit komt vooral op de grote reserveringsruimte voor de radio, Mijn knie komt op een centimeter na tegen de onderkant aan. (Zie foto onderaan)
Dat lichtgrijze frame waar de radio in zit lijkt verwijderbaar met een Inbussleutel. Kan iemand mij misschien vertellen of ik ergens een kleinere variant van dat frame kan kopen? Dan zou ik daar een gewone DIN radio in kunnen zetten, en heeft mijn knie genoeg beweegruimte.

Alvast bedankt voor de hulp,

Groet, Geo

Edit: Het is een Skoda Fabia Combi

C0RNppP.jpg

Laatst bewerkt:
Zoiets? Dit is een foto van een Roomster
Ja, zoiets, want als de radio een paar centimeter hoger zit, komt mijn knie er niet meer zo tegenaan
maar dat onderdeel past vast niet in een Fabia?

Even voorstellen in de meet en greet wordt ook zeer gewaardeerd :jaja:
Goed idee, heb ik gelijk even gedaan.

Heb je geen proefrit gemaakt?
Jawel. Ik heb nog net genoeg ruimte om niet te krap te zitten, dus ben daarom met de koop doorgegaan. Het is verder ook een heerlijke auto voor een leuk prijsje. Maar ik dacht, als er nog verbetering mogelijk is, is dat altijd meegenomen.

EdZ

Donateur
Ik had dat in mijn Roomster. Als ik straks achter mn eigen PC kruip stuur ik je wel een foto van de 1,5 DIN console. Was €40 bij de dealer. Om dezelfde reden vervangen....

laagvlieger

Forumguru
Ik had dit wel eens op foto's gezien, dacht dat dit alleen voor de Indiase markt was. Naar mijn weten werden nieuwe Fabia's/Roomster hier standaard met een grote 2DIN console geleverd, al dan niet met een 1DIN radio.
Maar wel een goede oplossing voor meer beenruimte. En in ieder geval mooier dan de grote console i.c.m. met 1DIN radio.

Wow, die onderdelen zijn moeilijk te vinden, zeg. Overal vind ik het grote frame dat ik nu heb. Ik neem aan dat dat komt omdat die gangbaarder is.
Ik heb eens rondgekeken, en vond weinig resultaat. Ik ga binnenkort anders wel langs een dealer, misschien dat ze dat onderdeel toevallig nog hebben.
In ieder geval bedankt voor het meedenken, iedereen.

Laatst bewerkt door een moderator:

Rallye

Forumguru
Wel mooi dat er voor de Fabia 2 een oplossing is voor het onhandige design van het dashboard. Ik heb bij een Superb 2 ook al eens last gehad van zo’n uitsteeksel.

EdK

Forumguru
Tsja dealer zeggen wel meer eens iets om er vanaf te komen...
Teveel uitzoekwerk en dus niets verdienen er aan, denk ik dan altijd maar

Het is een beetje jammer dat de grijze variant niet meer geleverd werd, dus ik heb de verkeerde kleur gekregen. Maar het resultaat is desondanks erg netjes geworden. Ik heb gelukkig nu meer dan genoeg beenruimte met ook nog eens een betere radio.
8q3830i.jpg

Laatst bewerkt:
Bovenaan Onderaan