Wel eens navigatieinbouw achteraf overwogen ?

Ik heb wat op dit forum rondgesnuffeld in de onderwerpen over audio en navigatie. Ik heb sinds 6 weken mijn nieuwe Octavia en daar direct een systeem in laten bouwen van JVC, de KD-NX901. Dit is een enkel DIN radio/navigatie systeem met zeer uitgebreide mogelijkheden. Ik noem: Radio/CD/DVD/MPO3/WMA/HDD en nog veel meer. Er zit een interne harddisk in die deels gebruikt wordt voor de navigatie (heel west europa) en voor het overige gebruikt kan worden om muziek op te zetten in CD of MP3 format. Omdat hij ook DVD afspeelt kan je bv 500 MP3's op één DVD branden ! Tevens kan je optioneel er een LCD scherm aanhangen zodat je ook films kunt kijken. Dit alles terwijl je gewoon kunt blijven navigeren. Als je interesse hebt, kijk dan maar eens op de volgende pagina

http://www.jvc.co.jp/english/car/euro/hdd/kd_nx901/index.html

Het ding heeft de Eisa award best product 2005-2006 gewonnen als European In Car Multimeda device of the year.
Met de standaard speakers in mijn Elegance komt ie super tot z'n recht. Aanrader wat mij betreft !

Bijlagen

• 31556-spx_file001.jpg
    31556-spx_file001.jpg
    47,7 KB · Weergaven: 31

Bono

Lid
Ziet er interessant uit. Wat ik echter niet vind - niet goed gezocht vermoedelijk - en wat toch niet onbelangrijk is, is de prijs ?

_Arthur

Nieuw lid
Ik zelf overweeg een MFD2 achteraf in te bouwen. Dit omdat je dan een groot kleuren scherm hebt in plaats van alleen een pijl op een schermpje.

Dan praat je wel over serieus andere prijzen met als enkel voordeel een kleurenscherm. Pijlen functioneren minstens zo goed, zeker als je niet bekend bent met de omgeving voegt meer kaartmateriaal helemaal niets toe, behalve dan dat het er stoer uitziet.
Ik heb juist niet voor de MFD gekozen maar voor de JVC vanwege de vele mogelijkheden van dit systeem, versus de prijs. Optimale prijs-kwaliteit verhouding dus !

Ik heb dit systeem sedert 2 maanden in mijn Fabia en heb hem op deze http://www.hchifi.nl/ voor € 599,= gekocht. Het geluid en de nav. mogelijkheden zijn super. Door zijn harde schijf is hij ook nog een razendsnel en er zit Europa op nagenoeg straatniveau bij!! Dit was dan ook de reden om niet de MS4300 te kopen. Het enige nadeel (als dat al zo is) is het monochrome schermpje. Ik ben er in ieder geval zeer tevreden over!

_Arthur

Nieuw lid
</font><blockquote><font class="small">Citaat: diesel</font><hr />

Dan praat je wel over serieus andere prijzen met als enkel voordeel een kleurenscherm. Pijlen functioneren minstens zo goed, zeker als je niet bekend bent met de omgeving voegt meer kaartmateriaal helemaal niets toe, behalve dan dat het er stoer uitziet.
Ik heb juist niet voor de MFD gekozen maar voor de JVC vanwege de vele mogelijkheden van dit systeem, versus de prijs. Optimale prijs-kwaliteit verhouding dus !

[/ QUOTE ]
Ik ga dan wel voor een "2de hands" systeem van marktplaats of soortgelijke website.

En dan zelf inbouwen. Ik heb nu ook een affabriek navigatie systeem in m'n huidige auto inclusief kaart en dat is toch echt verdomde handig om een overzicht te krijgen van hoe een dorp/weg/etc er uitziet kwa wegen layout. Met alleen een pijl moet je maar afwachten of je wel een beetje een correcte weg rijdt. Met een kaart er bij heb je het overzicht.

Daarom dus een MFD2 voor mij tzt /forum/images/graemlins/smile.gif

Ralph

Lid
Ik heb achteraf de MFD2 RNS ingebouwd daar staat nog een DVD en MP3 speler op aangesloten. Echt toppie! Persoonlijk vind ik het mooie ervan dat het mooi is weggewerkt in je dashboard, het is één geheel...

Als je dit iets te duur vind, dan is JVC toch ook een mooi alternatief?!

Dey

Actief lid
</font><blockquote><font class="small">Citaat: Ralph</font><hr />

Ik heb achteraf de MFD2 RNS ingebouwd daar staat nog een DVD en MP3 speler op aangesloten. Echt toppie!

[/ QUOTE ]

Ralph, welke dvd-speler en aansluitkabels heb je hiervoor gebruikt?

dburger

Nieuw lid
Ik heb een Becker Cascade 7944 laten inbouwen door de dealer. Apparaat heb ik zelf aangeschaft en de dealer heeft het netjes in het specifieke inbouwframe ingebouwd...echter één probleem het navigatie deel is verkeerd aangesloten, dus gaat ie volgende week weer terug naar de garage. Radio en bluetooth carkit werken verder uitstekend, maar het draait uiteraard om het navigatiedeel.

Ralph

Lid
</font><blockquote><font class="small">Citaat: Dey</font><hr />

Ik heb achteraf de MFD2 RNS ingebouwd daar staat nog een DVD en MP3 speler op aangesloten. Echt toppie!

[/ QUOTE ]

Ralph, welke dvd-speler en aansluitkabels heb je hiervoor gebruikt?

[/ QUOTE ]

Phoe.... geen idee welke kabels en aansluitstekker er zijn gebruikt, ik heb het niet zelf aangesloten. Dit heb ik door de dealer laten doen!

_Arthur

Nieuw lid

Ik heb achteraf de MFD2 RNS ingebouwd daar staat nog een DVD en MP3 speler op aangesloten. Echt toppie! Persoonlijk vind ik het mooie ervan dat het mooi is weggewerkt in je dashboard, het is één geheel...

Als je dit iets te duur vind, dan is JVC toch ook een mooi alternatief?!

[/ QUOTE ]
Heb je bij de inbouw een ander raamwerk gebruikt? Op de fotos met een HFD@ in de folders zie je dat de navigatie iets verdiept is ingebouwt. Dus dat het stuk dashboard dat er rondomheen zit iets naar binnen buigt.

Of heb je het standaard raamwerk gebruikt? Zoja, heb je daar een foto van om dat eens te bekijken?

Bovenaan Onderaan