Wel regensensor, geen lichtsensor

Rob

Forumguru
Mijn 02C FL 2010 heeft wel een regensensor met rain closing, maar geen auto-lichtschakelaar.
Nu lees ik dat die 2 eigenlijk altijd samen gaan....

Kan het zo zijn dat de lichtsensor dan al wel voorbereid is en hoe is dat te controleren?

Kuikuhnek

Senior Member
Volgens mij gaan die niet altijd samen. Wat wel kan is dat de sensor er wel al zit en dat de bedrading er ook al ligt. Dan is het volgens mij alleen een kwestie van de schakelaar vervangen. Maar er zitten hier mensen die daar mee verstand van hebben.

Vanenkelen

Forumguru
Als je je lichtschakelaar demonteert en je hebt draadje 2 en 3 (zie mijn topic) dan is het simpel... Nieuwe lichtschakelaar erin. De boel aanzetten met VCDS en klaar. Fluitje van een cent. Als draadje twee ontbreekt kan het alsnog, maar dan kost het wat meer moeite.... Maar kan wel. Succes, als je vragen hebt, hoor ik het wel!

Rob

Forumguru
Of misschien eerst effectief even wat werken :pieker: Dat forum is slecht voor m'n arbeidsethos :lezen:

Rob

Forumguru
Als je je lichtschakelaar demonteert en je hebt draadje 2 en 3 (zie mijn topic) dan is het simpel... Nieuwe lichtschakelaar erin. De boel aanzetten met VCDS en klaar. Fluitje van een cent. Als draadje twee ontbreekt kan het alsnog, maar dan kost het wat meer moeite.... Maar kan wel. Succes, als je vragen hebt, hoor ik het wel!

Die VCDS handeling zal mogelijk nog het lastigst zijn... Ben er zelf niet mee bekend en ook niet zomaar in de gelegenheid iemand op te zoeken.. Eerst maar eens schakelaar van binnen bekijken:D

Vanenkelen

Forumguru
Er zijn een aantal mensen op dit forum die dit best (evt voor een kleine vergoeding) voor je willen doen. Ik heb zelf een nepkabel en ga niet bij iemand anders aan de slag... Wil het niet op mijn geweten hebben dat ik het bij iemand anders verziek... :(

• Leuk
Waarderingen: Rob

Rob

Forumguru
@Joske , dat is nou net wat ik bedoel met: "en ook niet zomaar in de gelegenheid iemand op te zoeken" ;)

Rob

Forumguru
Denk het ook ja.. Kijkduin-Gouda zo'n 45 minuten
Eerst maar eens een begin gaan maken door de schakelaar te demonteren. Wordt vervolgd

Rob

Forumguru
@Joske :ot:, Hoe kom je aan dat ledenoverzicht? Is zeker en vast niet volledig? Ik zie mezelf er bijv. niet bijstaan

wimpie33

Forumguru
Ik heb het ook keer laten aanzetten en moest 2 draadjes omdraaien in huidige schakelaar geen andere hoeven te kopen

Rob

Forumguru
Zal wel even duren eer ik tijd ga kunnen maken voor de ombouw van de lichtschakelaar. Wordt vervolgd;)

Bovenaan Onderaan