Welk navigatiesysteem past er in de fabia 3 combi van 2015

CITIGO

Senior Member
Ik heb een fabia 3 combi 2015 gekocht, kan iemand mij vertellen welk navigatiesysteem hierin past?
alvast hartelijk dank.

Rallye

Forumguru

fanSkoda-VW

Forumguru
ik heb een after market systeem er in zitten. Om reden dat destijds geen navigatie geleverd werd.
En wel : PIONEER AVIC-F260VAG GPS module
Compatibel met AVH-modellen uit de EU van 2010/2011/2012/2013
Geschikt voor: Skoda Fabia vanaf 2015 met Bolero System
Als ik de toets Media langer ingedrukt houdt, dan start de navigatie op.
Werkt acceptabel.

nav. update via: www.naviextras.com wat ik binnenkort moet doen, maar steeds vergeet, o jee.

grtsssssssss

Rallye

Forumguru
Ja. Dan is er het de vraag of (en voor welke prijs) je een Amundsen in kunt laten bouwen....

Rallye

Forumguru
@G.P. Een kaartupdate waarvoor? @CITIGO heeft nog geen navigatiesysteem.......

Als hij een (MIB)Amundsen inbouwt zijn de kaarten de eerste paar jaar overigens gratis.

Hij zou overigens ook een Boleromet geactiveerde Smartlink kunnen laten inbouwen en dan navigeren via Apple Kaarten of Google Maps. Dat is wellicht de goedkoopste OEM-oplossing.

Rallye

Forumguru
Ik doelde op de updatekosten van een Amundsen. Ik dacht eerste 3 jaar gratis, daarna € 150,- per keer, toch?. Een Amundsen+ stond destijds voor € 700 op de prijslijst. Af fabriek.

Nieuwe Amundsen inbouwen zal ook wel richring €800 gaan.

Updates voor een Amundsen kosten niets. Over de periode van de updates is Skoda wat onduidelijk. De eerste Octavia’s zijn nu vier jaar oud, maar ik heb nog van niemand hier gelezen dat hij geen nieuwe kaarten meer kon plaatsen (hoogstens is inmiddels de SD-kaart van een oudere Amundsen wat klein). De kaarten zijn bovendien zonder beletsel gratis bij VW te downloaden. VW zegt dat de kaarten gratis zijn tot vijf jaar na uit produktie gaan van het apparaat. Ik heb ook nog nooit een prijs gelezen voor nieuwe kaarten voor een Amundsen, een vervangende SD-kaart met (naar ik aanneem) weer een paar jaar recht op nieuwe kaarten kost iets van €220,-.

Een nieuwe Amundsen inbouwen gaat waarschijnlijk meer kosten dan €800. Alleen de Amundsen-module (dus zonder scherm, dat wel nodig is omdat @CITIGO een Swing heeft) kost al €1.100.

Mijn advies: neem geen VAG navigatie, maar een after market systeem waar je je Apple of Android telefoon op kunt gebruiken. Er zijn prima gratis navigatie apps. Vind je het niet erg om een beetje te betalen voor een app: TomTom kost €20 per jaar, inclusief 4 updates per jaar.

En als je echt goedkoop wilt, dan kun je een telefoon aan het raam hangen.

Navigeren via het scherm van je auto met gegevens van je telefoon kan ook met een Bolero met Smartlink zoals ik hierboven al zei. Geen idee wat dat zou moeten kosten....

Bovenaan Onderaan