Welk type xenon lamp als (reserve)lamp

Dag allemaal ,ik wil op superskoda.com een xenonlamp aanschaffen als reservelamp,maar ik weet niet wat ik moet bestellen iemand enig idee welke lamp dat zou moeten zijn? ik ben in het bezit van een Yeti 2014 met bi-xenon verlichting.

Alvast bedankt voor jullie reactie

Groet René

PS ik heb de zoekfunctie en instructieboek geraadpleegd maar heb niets gevonden.

ertromp

Forumguru
Die zou ik met zo'n nieuwe auto nog niet op reserve nemen. Die Xenons gaan vanwege ontbreken gloeispiraal niet zo snel kapot.
Rijdt nu al 4 jaar probleemloos rond met m'n Xenon 1DS lampen. Nog geen randjes (roze) te zien aan de lichtbundels

Joske

Forumguru
trouwens, als je er 1 moet vervangen is het aan te raden om er ineens 2 te vervangen (dacht ik toch) wegens verschil in lichtkleur.

• Leuk
Waarderingen: CDK

Noord26

Forumguru
Sommige merken hebben lampen in het assortiment om kleurverandering op te vangen, want elke Xenon lamp krijgt pas na een aantal (tientallen) uren zijn daadwerkelijke kleur.

Persoonlijk zeer tevreden over de Osram Nightbreaker Extreme lampen. Lichtkleur 4350K. Zo ontzettend fijn tijdens regenbuiten tov de 5000/5500K Osram CBI's (Cool Blue Intense).

Laatst bewerkt:
Vandaag is even gekeken en het lijkt erop dat er een d3s lamp inzit,wat is het verschil dan tussen een d1s en d3s lamp?

Joske

Forumguru
wiki is je vriend ;)

Current-production burner categories are D1S, D1R, D2S, D2R, D3S, D3R, D4S, and D4R. The D stands for discharge, and the number is the type designator. The final letter describes the outer shield.

Noord26

Forumguru
De fixeer nokjes zijn verschillend. Je zal de lamp niet vast kunnen klemmen als je de verkeerde pakt.

Joske

Forumguru
zie hier het verschil @Briston

fullsize_9946.jpg

Bovenaan Onderaan