Welke 18 inch wielen?

Hendrik5E

Senior Member
Hallo!

Ik ben op zoek naar 18" wielen met een rand....Mag 8,5 J voor en 9 of 9,5 J achter zijn.....Et 35 om het er wat "Dikker" te laten uit zien? Zoals die BBS-en met een zwart of antraciet hart.....

Hebben jullie een idee voor onder mijn zwarte Octavia HB met AP schroefset?

Ik dacht ook hieraan....wat denken jullie?

ATS Cup.JPG b.jpg

sitechris

Donateur
Die eerste op de Golf vind ik persoonlijk heel erg aftermarket en ubersjonnie (no offence intended). Zeker op een 'saaie' Octavia. Dat slaat nergens op. De tweede set heeft meer potentie, maar het is lastig inschatten of deze staan onder een Octavia.

Hendrik5E

Senior Member
@ Sitechris en Michelv; nou aftermarket en horen onder een golf 1 of 2 thuis; dat was vroeger zo met 15 inch, dat klopt! Maar nu hebben ze de ATS Cup opnieuw op de markt gebracht in een 18 inch uitvoering en ik vind het zeker niet slecht staan. Een beetje oldskool ....Daarnaast is die velg een hele makkelijke velg om schoon te maken en te houden en dat is echt aan te bevelen. Daarbij staat de ATS wel heel dik!

Sportline

Senior Member
Persoonlijk denk ik dat de eerste niet zou staan onder een Octavia, een Octavia vind ik geen sport wagen maar een nette chique auto waar nette dikke brede velgen onder horen. Denk niet met te dunne spaken omdat het een grote auto is, je kunt die BBS Lemans proberen want het zou ook wel wat hebben. Via google kun je kijken wat mooi staat onder welke grote sedan auto's. Zou dit misschien iets zijn?

18" Nuvolari
18'' tsw holsten
18'' Audi RS4 (9 spaak)
18'' Rotiform Nue (5 spaak, erg dik!) http://www.bandbtuning.com/rotiform-nue-wheel

Op deze site staan een aantal voorbeelden. Volgens mij al eens eerder laten zien...
http://forum.cleaned.be/index.php?showtopic=18664&st=285

Noord26

Forumguru
Velgen zijn zooo persoonlijk. Ga eens kijken op de bekende velgen-shops online om een idee te krijgen wat je ongeveer wilt?

Sportline

Senior Member
Velgen zijn zooo persoonlijk. Ga eens kijken op de bekende velgen-shops online om een idee te krijgen wat je ongeveer wilt?

Dat klopt inderdaad, tis maar net wat je zelf mooi vind staan. We kunnen alleen tips geven wat eventueel mooi zou staan...

Hendrik5E

Senior Member
Nou ik heb al heel wat sites bekeken en wat ik ongeveer wil dat heb ik beschreven in mn eerste begin bericht; 18" met een rand, 8,5 en/of 9/9,5j achter en het mag et 35 zijn om het er dik te laten uit zien.....

Noord26

Forumguru
Over het algemeen niet de mooiste modellen hoor onder een Merc.. :eek: Maar dat is wederom, puur smaak. En dat kan alleen de TS voor zich zelf bepalen.

Hendrik5E

Senior Member
Ja ik heb de velgen gezien maar vind de rand te klein en zoals Mr Noord vroeg ik wil er zon 1300 eu aan uitgeven. En mooi hoeft niet altijd duur te zijn maar daar hebben jullie ook gelijk in;" Het is puur smaak!".
Mijn keuze ligt in principe bij foto 2 de BBS en dan met een antraciet hart...heb ook nog Rotiform gezien en die waren eveneens in een antraciete kleur met 9,5 achter....heel gaaf!! Wat ook mooi is ma dan zonder rand zijn die TSW Holsten een grote vlakke velg...dus.....ik ben r nog niet uit!
zit nu in Thailand en zie hier ook hele gave wielen maar dat zijn veelal 19 en 20 inch en da heb ik het geld er niet voor over......bij versleten banden ;)

Sportline

Senior Member
Ik zou velgen kiezen die je niet vaak ziet, een verlaagde Octavia zie je ook niet vaak dus kies en velg die je ook niet vaak ziet. Je moet toch een uitblinker worden! Op Cleaned.be staan ook dikke wagens, ik denk dat je die style aan moet houden wil je netjes opvallen.

MennoW

Forumguru
Ik denk dat de 18" ATS heel mooi staat onder een Octavia.
Ga van je eigen gevoel uit en google je helemaal suf ;)
onderstaane is een mooi idee hoe een velg met diep bed staat onder een Octavia
image.jpg

Hendrik5E

Senior Member
Ja dat ziet er wel heel erg gaaf uit! Kolere Menno! Een heel goed voorbeeld thnx!!! Maar weet je ckr dat dit 18 inch is?!?! Lijkt heel erg op 19!

MennoW

Forumguru
zou best eens 19" kunnen zijn, puur als voorbeeld met een diep bed.
kijk anders eens in mijn topic, ik heb een Superb op 18" 8J & 9J ET 40 staan met een diep bed.

andrehj

Forumguru
Ik denk dat de 18" ATS heel mooi staat onder een Octavia.
Ga van je eigen gevoel uit en google je helemaal suf ;)
onderstaane is een mooi idee hoe een velg met diep bed staat onder een Octavia
Bekijk bijlage 23300
Tsja, behalve dat ik het er niet uit vind zien, is er met dergelijke wielen / veren ook helemaal niet meer te rijden. Als een wiel meer dan 1 mm inveert loopt het zaakje al aan op de spatborden.
Koop je een praktische combi, ga je em zodanig verbouwen dat ie niet meer praktisch bruikbaar is. Het zal wel aan mij liggen, maar ik snap dat niet.
En dit is zeker geen 18" (dat wordt namelijk gewoon af-fabriek geleverd op een Superb, en die heeft dezelfde bandenmaat als een O2, en dat ziet er heel anders uit). Dit is minimaal 19" en misschien nog wel 20".

Bovenaan Onderaan