Welke autoradio (match beste met display/kleur)

Hoi mede forummers...

Ik ben opzoek naar een autoradio voor in mijn komende octavia combi.
Eerst dacht ik aan de pioneer deh-3700mp maar ik kan nu voor de zelfde prijs (100 euro) ook aan de deh-4700mp komen.
Wat zouden jullie nemen en of hebben jullie nog andere suggesties ?
Welke radio past met zijn kleuren display het beste bij de display kleur van de octavia ?

Ik hoor het graag!

Groet,
Hoekie

</font><blockquote><font class="small">Citaat:</font><hr />
Wat zijn de specificaties van beide radio's ?

[/ QUOTE ]

Nagenoeg gelijk volgens mij... ene heeft misschien 4 x 45 en de ander 4 x 50.
Mij gaat het eigenlijk alleen om de display (en moet een mp3 speler zijn) ... die moet matchen met de displayverlichting in de octavia.

edit; lees dat sommige mensen hier de deh-7700mp hebben van pioneer. is ook met dat groen.... tevreden ?

Op een aantal Pioneer - modellen kan je de kleur van de toetsen aanpassen ... Dit zijn de modellen met een meerkleurig display.

Erikje

Actief lid
Re: Welke autoradio (match beste met display/kleur

ik weet bijvoorbeeld van Alpine dat de technische dienst de mogelijkheid biedt om de lampjes van diverse alpine-radio te vervangen door andere kleuren. Verder heeft Alpine modellen in de verkoop waarbij je zelf de kleur kunt instellen (512 kleuren). zie http://www.alpine-europe.com/content/english/a154.det.Multicolour_Multicolor-Illumination.htm

Een optie zou dan zijn de CDA-9853R (ong. 400 euro): http://www.alpine-europe.com/content/english/a581.det.CDA-9853R_CD---MP3---WMA-RECEIVER.htm

Laus

Actief lid

ik heb een VDO en die heeft blauwe lampjes....dat matcht iig niet...

Karstieman

Forumguru

Net even op Pioneer.nl gekeken en het lijkt me duidelijk dat de 3700 perfect in je Skoda past qua verlichting.
De 4700 kan natuurlijk ook, maar die heeft ook blauw in de verlichting.

Let er wel op dat de 4700 meer vermogen heeft en net iets meer functies. Ik zou die 2 blauwe leds van de 4700 op de koop toenemen en voor de 4700 gaan !!!

Edwin

Lid

Mijn Alpine 7893R van een aantal jaren geleden matcht perfect (groenig display)

Ik heb een Pioneer DEH-P70BT gekocht voor in mijn nieuwe O2 combi, met overwegend blauw display.
Matched natuurlijk voor geen meter, maar mooi...

Ik vind een beetje afwisseling wel wat hebben, als ik een radio had gewild die bij de rest van het interieur past had ik wel een Stream of zo besteld.

dank voor jullie berichten... zag vandaag ook nog de 6700 en de 7700.. ook nog een optie..

ericb

Actief lid

Ik heb de 7700, een hele goede radio. Alleen het display is nu net het enige wat voor mij de reden zou zijn om hen niet te kopen(achteraf gezien)
Het is blauw met groen waarbij het beeld op onregelmatige tijden wisseld van een positief naar een negatief beeld. Dit vindt ik erg onrustig vooral in het donker omdat de automatische dimming niet werkt in de O2. Dit heeft iets te maken met het soort connector. Als gevolg hiervan klap ik het frontje naar beneden waardoor de bediening natuurlijk onmogelijk wordt.

mothergoose

Actief lid

7700 is De beste optie. Bied alles voor een redelijke prijs!

Matra_Murena

Actief lid

Ik ben een vervend Kenwood-fan! Hebben ook multicolor displays, kan je kiezen wat voor kleur je wilt. Erg goed geluid ook, heb ik in mijn andere wagen. Maar als ik jou was zou ik kiezen voor een Skoda Stream radio (heb ik erg goede ervaringen mee, in tegenstelling tot wat je soms hoort) met een AUX-ingang. (of I-pod ingang) zodat je een MP3 speler van een paar tientjes moeiteloos in de wagen kan gebruiken. Is ook mooier voor de achteruitrij-sensoren.... Dat vind iedereen toch al zo mooi als ze geen Skoda gewend zijn!.. Wouw! Je kan op je radio zien hoever je van de muur af zit!

Gimli

Lid

Ik heb de 7700, een hele goede radio. Alleen het display is nu net het enige wat voor mij de reden zou zijn om hen niet te kopen(achteraf gezien)
Het is blauw met groen waarbij het beeld op onregelmatige tijden wisseld van een positief naar een negatief beeld. Dit vindt ik erg onrustig vooral in het donker omdat de automatische dimming niet werkt in de O2. Dit heeft iets te maken met het soort connector. Als gevolg hiervan klap ik het frontje naar beneden waardoor de bediening natuurlijk onmogelijk wordt.

[/ QUOTE ]

Dat onregelmatig wisselen is een instelling van pioneer als het goed is, heet reverse mode, die kun je uitzetten door als je radio uitstaat (contact aan) de 5 of de 6 toets ingedrukt te houden.. (staat ook ergens in je boekje als het goed is) die dimfunctie werkt bij meer auto's niet, maar ook deze kun je instellen op de radio zelf, de helderheid van het display dus...

Ik zelf ga de pioneer DEH-P8600 MP3 er in laten zetten, zit nu in mijn leon, heeft een multicolour display enz... maar ik heb hem vooral nodig voor mijn versterkes en subs die er in komen te liggen....

Ik zie dat je in N'gein woont, je kan ook eens langskomen dan stel ik het goed in voor je... kan met de meest goedkope pioneers al namelijk.. maar is inderdaad iritant die reverse mode /forum/images/graemlins/407.gif

higgy

Forumguru

Wat een service! /forum/images/graemlins/xyxthumbs.gif

Gimli

Lid

Wat een service! /forum/images/graemlins/xyxthumbs.gif

[/ QUOTE ]

Komt uiteraard ook omdat ie de goede kleur wagen heeft he.... Kan ik um ff in het echie bewonderen.. /forum/images/graemlins/laugh.gif

Maar het is een kleine moeite, je moet het alleen even weten... /forum/images/graemlins/laugh.gif

ericb

Actief lid

Hartelijk dank voor de tip, ik ga het zo even uitproberen. In het boekje kon ik het niet vinden en ook de dealer taste in het duister. Als ik er niet uitkom kom ik gewoon een keertje op de terugweg van mijn werk(in Gouda) even lang bij je.

ericb

Actief lid

Inderdaad, het is de 5 toets. Ik heb het display gelijk wat verder gedimd en het ziet er meteen een stuk rustiger uit. Met name op de onverlichte wegen in het donker was de verlichting erg irritant.
Volgens mij wonen er trouwens opvallend veel actieve forumleden met een octavia in onze regio.

Dank allen voor jullie berichten.
Het is uiteindelijk de 6700 geworden.
Hoekie

Bovenaan Onderaan