Beste mensen,
mijn octavia uit 2006 heb ik vorig jaar na aankoop laten uitlijnen , en had daarna een perfect weggedrag dat wil zeggen rustig en recht vooruit.
Banden voor + achter Conti eco contact 195-65-15 op origine skoda lm velgen( niet de velgen op mijn foto, die had ik tijdelijk)
De afgelopen winter gereden op good year winterbanden op lm velgen van een audi a3 ( wel origineel moet ik zeggen zie je verder niemand mee) ook hier een rustig weggedrag.
In het voorjaar weer mijn zomerbanden gemonteerd op dezelfde wielen.
Nu 3 maanden verder is de auto niet in koers te houden : je zit constant te sturen om rechtdoor te gaan, vooral bij een beetje zijwind of het uitkomen van een bocht nijgt hij of links of rechtsaf. Op de snelweg gaat hij zonder wind redelijk rechtdoor.
Heb hem wederom laten uitlijnen en blijf de problemen houden.
Om dingen uit te sluiten heb ik mijn winterbanden voor gemonteerd met velg en al, wat schetst mijn verbazing: problemen lijken te zijn verdwenen.
Het probleem lijkt dus in de banden te zitten.
Nu wil ik direct een goede keuze maken, wat is wijsheid???
- voorbanden vervangen?
- alle banden vervangen?
- andere velgen?
welke banden bij vervanging? wie kan hier uit ervaring iets over zeggen?
Heb nu meerdere negatieve ervaringen met conti, die dus liever niet
Hoor graag jullie ervaringen en adviezen
Bij voorbaat dank
mijn octavia uit 2006 heb ik vorig jaar na aankoop laten uitlijnen , en had daarna een perfect weggedrag dat wil zeggen rustig en recht vooruit.
Banden voor + achter Conti eco contact 195-65-15 op origine skoda lm velgen( niet de velgen op mijn foto, die had ik tijdelijk)
De afgelopen winter gereden op good year winterbanden op lm velgen van een audi a3 ( wel origineel moet ik zeggen zie je verder niemand mee) ook hier een rustig weggedrag.
In het voorjaar weer mijn zomerbanden gemonteerd op dezelfde wielen.
Nu 3 maanden verder is de auto niet in koers te houden : je zit constant te sturen om rechtdoor te gaan, vooral bij een beetje zijwind of het uitkomen van een bocht nijgt hij of links of rechtsaf. Op de snelweg gaat hij zonder wind redelijk rechtdoor.
Heb hem wederom laten uitlijnen en blijf de problemen houden.
Om dingen uit te sluiten heb ik mijn winterbanden voor gemonteerd met velg en al, wat schetst mijn verbazing: problemen lijken te zijn verdwenen.
Het probleem lijkt dus in de banden te zitten.
Nu wil ik direct een goede keuze maken, wat is wijsheid???
- voorbanden vervangen?
- alle banden vervangen?
- andere velgen?
welke banden bij vervanging? wie kan hier uit ervaring iets over zeggen?
Heb nu meerdere negatieve ervaringen met conti, die dus liever niet
Hoor graag jullie ervaringen en adviezen
Bij voorbaat dank