Welke banden?

Ricky

Lid
Ik heb een Skoda Octavia Combi II 1.6 MPI.
Bij aankomende bandenwissel moet ik 4 nieuwe zomerbanden laten monteren.
Heeft iemand ervaring met onderstaande banden;

- Dunlop Sport BluResponse (195/65 R15 91H)
- GoodYear EfficientGrip Performance (195/65 R15 91H)

Of heeft iemand een ander idee?

Tijg

Actief lid
Je kan bij gebruikersrapporten kijken: http://www.autobandentest.com/zomerbanden/dunlop/sport_bluresponse/index.html en http://www.autobandentest.com/zomerbanden/goodyear/efficient_grip_performance/index.html
maar dat zijn weinig wetenschappelijke benaderingen.
Ik kijk altijd bij de ANWB zomerbandentest. http://www.anwb.nl/auto/tests/bandentests/zomerbandentest/185-65-R15H

Van de twee maten die ze dit jaar testen komt 185/65r15H het dichtst in de buurt van wat je hebt qua grootte en rubbersamenstelling (H-snelheidsklasse).
De Vredestein Sportrac 5 en de Continental ContiSportContact 5 komen als beste uit de zomerbandentest van de ANWB. De Vredestein is de winnaar in de bandenmaat 185/65R15H die veel gemonteerd wordt onder auto’s zoals de Renault Clio en de Toyota Verso S.

Conti is eigenlijk altijd goed. Ik las 30 jaar geleden al de "Gute Fahrt" (Duits VW AUdi blad) en daarin kwamen steevast Continental en Uniroyal als beste band naar voren, met name omdat ze op nat wegdek beduidend beter zijn.
Dat gezegd hebbende, Vredestein is ook puik en daarmee koop je Nederlands. :cheers:

Ricky

Lid
Ik had al een beetje rondgekeken op de sites die je opgaf. Valt me wel op de de Vredestein minder zuinig (E) is als de Goodyear en de Dunlop (A). Voor de rest zit er niet zoveel verschil tussen op het eerste oog.
Heb er nu ook Continentals onder Contact2. Ik wacht even de verschillende prijsopgave af die ik uit heb staan.

RoGEK

Senior Member
Mijn schoonvader rijdt al een jaartje of 2 (zomer seizoen) met Dunlop Sport BluResponse in 195/65r15 onder zijn Audi A4 Avant van 1998.
Fijne stille band is het.
Destijds net nieuw en gekozen boven een Michelin.
Geen moment spijt van.

Altos

Banned
Ik ben zeer tevreden over de Dunlop BluResponse banden.
Onze O3 is gisteren verkocht met deze banden er nog op, ze waren stil, weinig rolweerstand, comfortabel, mooi rechtuit en niet duur.
In mijn opinie veeeel prettiger (niet perse beter, eerder gelijk) dan Continental.

memoscan

Senior Member
Heb Nu conti,s onder mijn rapid maar ga voor volgende set zeker voor dunlops veel stiller en heb met vorige skoda,s goede ervaringen gehad

Saartje

Banned
Ik kan je de vredestein sportrac 5 van harte aanbevelen.

Ik had onder mijn vorige auto eerst Michelin premacy 3 banden en daarna de sportracs. Iets sportiever en nauwelijks minder comfort en erg stil.

Cordoba

Forumguru
Ik heb diezelfde Goodyear's onder de Fabia (alleen dan 195/50R15, dus lagere band): dat is de eerste band in 35 jaar autorijden waarbij ik last heb van cuppen. Ik ben er dus niet zo tevreden over. Ik rij vrijwel altijd met Michelin of Conti en daar eigenlijk nooit een probleem gehad. Zo'n 20 jaar terug ook een paar keer Goodyear's gehad en dit waren eigenlijk altijd banden die een stuk goedkoper waren dan Conti of Michelin, en nauwelijks merkbare verschillen in weggedrag en slijtage. Onder de auto lagen er Bridgestone Turanza's onder, en dat waren ergerlijke herrieschoppers met een matige grip.

andrehj

Forumguru
- Dunlop Sport BluResponse (195/65 R15 91H)
- GoodYear EfficientGrip Performance (195/65 R15 91H)
In testen scoren deze beiden nagenoeg identiek. Ze komen ook van hetzelfde concern. Omdat een band altijd een compromis blijft, hangt je keuze van je eigen voorkeur af.
Als je bijvoorbeeld wilt dat een band lang mee gaat, kun je ipv deze twee ook nog een Michelin Energy Saver overwegen.

0ri0n88

Forumguru
Dunlop zijn de stilste, conti zijn goede banden maar wel herriemakers had ze onder mijn oude auto was als een kind zo blij dat die dingen eraf waren. En wat @andrehj zegt kijk ook is naar de energy saver zijn slijtvaste relatief stille banden en zeker zuiniger als de dunlop.
is en blijft altijd een beetje om het even maar zal wel altijd voor een A merk band kiezen maar dat was je sws al van plan. Either way succes met het maken van je keus.
4seizoenen zijn een no go? Ben erg tevreden over de quatrac5 van vredestein en presteren echt behoorlijk binnen alle weertypes uiteraard is het een compromis maar wel het overwegen waard.
succes

Bovenaan Onderaan