Welke bouten bij winterbanden gebruiken

Bolkm00d

Senior Member
Hallo, ik heb hier nog 2setjes met bouten liggen, welke dien ik te gebruiken voor mijn winterbanden op stalen velg? ImageUploadedByTapatalk1414617047.096917.jpg
Alvast bedankt!

Cordoba

Forumguru
Ik zie een wielbout met een conus en een bout met een bolconus (zeg maar het vlak bij de schroefdraad waarmee de bout je velgen vasthoudt). Het is van belang dat je de juiste vorm gebruikt voor de velgen die je hebt.

Cordoba

Forumguru
Als je goed kijkt kun je het zien aan het vlak waar dat conische of bol-conische vlak tegenaan komen (dus de rand van het boutgat): past daar een kegel (conus) precies in, of een soort bolletje (voor bol-conus). VAG heeft normaal bol-conische bouten voor de standaard velgen, dus zou je de linker bout op de foto moeten gebruiken.

Noord26

Forumguru
De topictitel is een beetje ongelukkig geformuleerd. Welk type bout is namelijk gekoppeld aan je velg. Je zet neem ik aan de velg vast op de auto en niet de banden met de boutjes?

:bloemen:

Bolkm00d

Senior Member
Bedank voor de tips!
Mocht er binnenkort een schade-octavia op de "te koop" pagina staan is er iets niet goed gegaan op weg naar Oostenrijk.

De dealer heeft inmiddels een actie waardoor ik mijzelf niet langer in wielbouten hoef te verdiepen.
In ieder geval dank voor de uitleg!

Laatst bewerkt:

Noord26

Forumguru
Geen idee hoe je daarbij komt @andrehj? De vandaag gewisselde bandjes van een onzeAlto en een Kia Rio van mijn schoonbroertje zijn ook bolkoppen?

Bovenaan Onderaan