Welke CD-wisselaar emulator?

Wilko

Senior Member
Ik kom hier (soms in erg oude berichten) allerlei namen tegen: xcarlink solisto phatbox arcs DMC GROM Wie heeft het bovenstaande bomen/bos verhaal al eens uitgezocht voor een niet-MP3 geschikte Stream radio (in een 2006 O2)? We gaan die radio er niet uit halen omdat hij het nog goed doet, vanwege het multifunctionele display voor de parkeersensoren en omdat er o.a. een parrot bluetooth handsfreeset aan hangt. Een USB-cd-wisselaaremulator klinkt echter wel als een goed alternatief. De grote vraag is nu echter: welke en waarom die?

Cordoba

Forumguru

Space_NL

Senior Member
voor die Solisto betaal je dan wel weer de hoofdprijs in vergelijking met andere emulators...

Iemand die wat roept over andere types is welkom lijkt me?

Wilko

Senior Member
@Space_NL: Ik vond de Solisto ook behoorlijk prijzig, zeker als je bedenkt dt je voor dat geld een complete autoradio kunt kopen die al mp3's af kan spelen van een USB stick. Het was dus ook mijn hoop dat er meerdere ervaringen voorbij zouden komen, maar dat is helaas niet het geval. Inmiddels heb ik wat huiswerk gedaan en de DMC besteld (in Duitsland, via ebay voor 50 euro). Ik hoop stiekem dat ze het ding snel versturen, want ik ben wel benieuwd naar de kwaliteit van het geluid (en door welke hoepels ik moet springen om hem in te kunnen bouwen :-) ).

floyd2

Forumguru
laat het vooral weten of het werkt,hoe het geluid is en hoe de bediening bevalt.
Ik heb er eigenlijk ook wel oren naar.

Wilko

Senior Member
@floyd2: Dat zal ik zeker doen. Het was me al duidelijk dat er een reeks van opties te krijgen is waar hier op het forum geen ervaring mee lijkt te zijn, dus elke extra review kan dan hopelijk andere geïnteresseerden helpen om de keuze beter te maken.

Ronnie

Forumguru
Ik gebruik 'm al een jaar of 3 tot alle tevredenheid......
Geluidskwaliteit is perfect, het enige nadeel is dat hij na uitschakelen contact weer van voorafaan begint te spelen.
Dus CD1 no 1......

Wilko

Senior Member
@Ronnie: Welke bedoel je precies? Die DMC die ik besteld heb of de hierboven genoemde Solisto?

Wilko

Senior Member
@Space_NL: Voor mij was een aux-optie evenals de mogelijkheid om er geheugenkaarten in te kunnen doen niet relevant. We hebben een aantal USB-sticks waar alles op staat, en ik heb geen behoefte aan losse geheugenkaartjes of andere apparaten er op aan sluiten. Daarnaast zocht ik een emulator die zeker zou werken met onze Stream (zonder mp3) radio en waar de benodigde kabel(s) al bij zat. Als je andere eisen hebt dan zijn er natuurlijk ook andere opties van belang.

Space_NL

Senior Member
In mijn vorige auto had ik een autoradio waarin een SD kaart standaard zat, en waar ik naar behoefte dan nog andere muziek bijprikte met USB sticks inderdaad. Ik heb een "Symphony mit CD" erin hangen nu, met een DMC zou dat dus weer kunnen. Nadeel vind ik wel dat je door de DMCbomen het bos amper meer ziet als je een avondje doorzoekt..

Bovenaan Onderaan