Welke CD-wisselaar?

kammie

Nieuw lid
Over anderhalve week zijn wij de eigenaars van een hele mooie Octavia II 2.0TDI met DSG-bak. De auto is van eind 2005. Hij is behoorlijk full-options, maar een navigatiesysteem en CD-wisselaar ontbreken nog. Inmiddels heb ik een mooie Nexus gevonden, maar ik zou ook nog graag een CD-wisselaar installeren. Wat ik alleen nergens kan vinden is welke CD-wisselaar ik dan moet hebben. Ik dacht dat ik deze moest hebben: 1J6 035 111 ( link )

Maar inmiddels vond ik ook een ander typenummer wat specifiek voor Skoda schijnt te zijn: 1J5 035 111 A.

Maar toen kwam ik op het forum deze link met plaatje tegen en dat lijkt me weer een ander type te zijn. Kan ik meerdere soorten wisselaars aansluiten? Of zijn dit andere MY's

Kunnen jullie me helpen? Welke wisselaar moet ik hebben? Mocht iemand er nog een te koop hebben, dan houdt ik me uiteraard ook aanbevolen.

Alvast bedankt!

nomad

Senior Member
Volgens mij moeten de partnummers van de Octavia II altijd met 1Z beginnen. 1J is het oude type en dus niet aan te sluiten op de Nexus.

Ronnie

Forumguru
Volgens mij moeten de partnummers van de Octavia II altijd met 1Z beginnen. 1J is het oude type en dus niet aan te sluiten op de Nexus.
Ik ben ook al een tijdje aan het rommelen met een wisselaar, bij de Nexus (Blaupunkt?)wordt hij toch ook aangesloten op kamer 1 met mini ISO stekker? Indien dit het geval is zou ik ook gaan voor een adapter, (heb ik ook aangeschaft voor €100.-) daar kan een SD kaart tot 2 gig in, een USB poort voor een HD, stick o.i.d., of een Ipod. Geen kabels trekken, geen overslaan van CD's, en een opslagcapaciteit van 6(cd's) van 99 nrs. Werkt perfect!
Op marktpl. vindt je nog wel wisselaars maar allemaal een beetje veroudert en de vraag is dan : werkt ie nog goed?
Ik heb er eentje van 2005(Panasonic/VW) en weigerde ook om de haverklap te wisselen!
Adapter is de beste oplossing, hier zitten ook geen bewegende mechanische delen in, en hij is niet groter dan een pakje sigaretten en past dus in het dashboardkastje!

Moet even zoeken naar een link...
Hij woont in Rheine (hier net over de grens)

Gevonden op Ebay:
http://cgi.ebay.de/ws/eBayISAPI.dll?...MEWA:IT&ih=026

kammie

Nieuw lid
Dankjewel, dat ziet er ook goed uit.

Zo'n icelink is voor mij niet echt een optie, want ik heb verder geen ipod en dan wordt het in totaal wel een behoorlijk kostenplaatje.

Met dat kastje ben je in een keer klaar en daar kan je dus alles op aansluiten. Daar zijn er meerdere van.

Dan vind ik dus die jij daar ook op eBay hebt gevonden:
deze dus

Dan kwam ik nog een andere tegen van Xcarlink:
die kan je hier zien

En dan heb je nog de solisto, link

Heeft een van jullie ervaring met een van deze dingen?

Bovenaan Onderaan