Welke connector voor climatronic

Highway

Forumguru
Bezig met een nieuw projectje (stoelverwarming), waarbij ik op de controle unit van de climatronic in mijn S2 (uit 2010) 2 aansluitingen moet maken.

Nu is dat geen problem - de stekker die in de oude unit gaat past 1 op 1 met de nieuwe (met stoelverwarming knoppen). Op de stekker zelf zitten echter op de betreffende positive geen draden, alleen de opening voor het contactje.

Kabel kan ik zo leggen, maar ik kan helaas nergens vinden welk contact ik hier moet gebruiken.
Met contact bedoel ik de metalen connector waar je de kabel aan knijpt. Vervolgens klik je dit contact in de plastic houden/stekker.

Is er iemand die weet welk contact ik hier dien te gebruiken? Ik heb een foto van de controle unit erbij geplaatst voor de duidelijkheid. Het gaat om contact 10 en 11 - dus een van de 18 kleine contactjes en niet de 2 grotere.

Bijlagen

• Connector_controle_unit.jpg
    Connector_controle_unit.jpg
    90,1 KB · Weergaven: 22

Arjann

Forumguru
Als je het onderdeelnummer van de stekker hebt (plastic) kan de dealer je vertellen welke draadjes daar in moeten.

Highway

Forumguru
@Arjann bedankt voor je reactie.

Onderdeel nummer op de stekker zelf: 1394803-1 (a) gemaakt door Tyco. Ik vind deze ook terug op internet onder de benaming BU-GH18+2P.

Dacht dat de dealer alleen een reparatie draad kan bestellen hiervoor, maar ook niet kan zien wat voor connector het precies is.

Arjann

Forumguru
Het gaat om de connector (plastic behuizing) aan de kabelboom vd auto toch? Die heeft denk ik een ander onderdeelnummer hoor :pieker:.

Highway

Forumguru
Hm ja da klopt. Van de stekker aan de kabelboom moet ik het nummer opzoeken (even los halen) daar heb ik geen foto van gemaakt.

Highway

Forumguru
Even eruit gehaald. De stekker heeft nummertje 1k0971975. Op internet gezocht, dan vind ik deze ook. Nu wordt het een stukje makkelijker om de juiste contactjes erbij te zoeken.

Cordoba

Forumguru
@Highway Anders contact opnemen met Rick Donkers of via zijn webshop bestellen. Wat je zoekt zal waarschijnlijk te vinden zijn onder het hoofdstuk multistekkers (daar vindt je zowel complete multistekkers als bepaalde delen daarvan).

Highway

Forumguru
@Arjann thanks

@Cordoba ook bedankt. De site van rick is me bekend. Nog niet over nagedacht aan hem te vragen welke connector erin kan, als ik er niet snel uit kom zal ik idd een mailtje aan het sturen.

Highway

Forumguru
..... en gevonden......

Alle contactjes die in deze stekker zitten:

000 979 151/A
000 979 009 E
000 979 242/A
000 979 308 E

Nu even in de schema's kijken hoeveel mm2 de draden zijn die ik erbij moet zetten, dan weer ik welke ik moet hebben.

Bedankt voor het meedenken!

Bovenaan Onderaan