Welke dealer kan de gordelgong uitschakelen?

yup

Lid
Voor de moraalridders: lees dit voordat je wat post over draag het ding gewoon etc.

Als ik in de auto zit, en ik draai de sleutel om, dan hoor je 6x die MEGA irritante gong. Kijk als ie alleen piept wanneer je rijdt mag ie blijven, maar het ding piept VOORDAT ik kan rijden.

Voordat ik wegrij pak ik een paar dingen uit de dashboard kast en zijvakken, en dan is het mega irritant om steeds die stomme piep te horen!!!

Is er een dealer die deze stomme gong wil uitschakelen? In Amsterdam doen ze het niet.

En nogmaals, aub geen gezever over draag je gordel dat doe ik echt ALTIJD ook al moet ik 100 meter verder bij de supermarkt zijn! Mijn vrouw wil het weleens vergeten en dan ben ik de gordelgong.

Iemand die mij kan helpen?

ZeroNRG

Senior Member
op de meeting is dit al besproken, maar volgens mij is het zo dat het een veiligheidsfunctie is.

het uitschakelen ervan zou bij een ongeval voor verzekeringsproblemen kunnen zorgen

wie bevestigd dit?

Psioneer

Actief lid
Mijn dealer (België) had daar geen problemen mee. Bij de vorige beurt is het, inderdaad buitengewoon irritante ding, uitgezet.
Moet wel zeggen; even later was ie er weer dus bij de volgende beurt staat het wederom op het lijsje met aandachtspunten.
Die verzekeringsvraag vind ik interessant. Ik zie graag een antwoord want ik kan het me niet voorstellen. Het gaat om het dragen van de gordel. Als je hem draagt is het goed, als je hem niet draagt betalen ze niet.

MarcoO2

Forumguru
Als ik het goed heb, zijn er op de meetings toch de nodige tingeltjes uitgeschakeld, of niet? Uiteraard volledig op eigen verantwoordelijkheid...

MarcoO2

Forumguru
op de meeting is dit al besproken, maar volgens mij is het zo dat het een veiligheidsfunctie is.

het uitschakelen ervan zou bij een ongeval voor verzekeringsproblemen kunnen zorgen. wie bevestigd dit?

Dat kan ik me niet voorstellen. Problemen krijg je uiteraard wel als je je gordel niet hebt gedragen, en dan nog alleen als je letsel of schade daardoor groter is dan wanneer je de gordel wel had gedragen. Er moet een (causaal) verband zijn tussen het niet dragen van de gordel en de schade die de verzekeraar moet betalen.

Ik kan me daarnaast wel voorstellen dat er na een ongeval onderzoek gedaan wordt of je de gordel hebt gedragen, maar niet of het tingeltje het wel heeft gedaan...

Rolle

Senior Member
Dit moet volgens mij inderdaad ergens een instelling zijn. Mijn O2 (spetember 2008) geeft wel het lampje dat de gordel niet aan is maar begint pas te pingen als ik de motor start en effectief vertrek. (de Ping begint op het moment dat de deuren vergrendelen, ik vermoed dat hij dit dus niet doet als je trager blijft rijden dan 15-20 km/u

MarcoO2

Forumguru
volgens mij is het op basis van snelheid en/ of op basis van gereden meters. Met <15 rijden ontkom je ook dan dus niet aan de gong.

Ronnie

Forumguru
Je kunt natuurlijk ook de draadjes van de microswitch in het gordelslot doorverbinden....
Of op de sloop een 'dummie' slot van een vwgordel snijden en die in het slot drukken,
is het probleem ook (goedkoop) opgelost...

yup

Lid

het uitschakelen ervan zou bij een ongeval voor verzekeringsproblemen kunnen zorgen

wie bevestigd dit?

Grootste bullshit op aarde.nl

Jou auto is helemaal totall gereden, jij zit daar in het ziekenhuis.

Denk je dat ze effe VAG com op je auto pleuren om te kijken of je gordelgong aanstaat?

LOL. Get real. Zoeits kan niet eens, ze zijn bang voor schadeclaims van KLANTEN die een klapper maken. Krijgt de dealer de schuld etc.

Maar er zijn dealers die het uitzetten en dat was de vraag ook. Dummy slot is geen goede oplossing want ik wil mijn gordel gewoon omdoen alleen die stomme gong niet horen als je het contact aanzet.

BlackMica

Nieuw lid
Ik mijn gordeldong 2 weken na levering uit laten schakelen bij de dealer Ab Mulder in Apeldoorn.Ik persoonlijk vond het irritant aangezien ik 50 mtr. moet rijden voordat ik op de openbareweg kom en wel eens met de kinderen op schoot een rondje rij op een afgesloten parkeer terrein .Moest wel even een formulier ondertekenen dat ik opdracht gegeven heb om deze uit te schakelen zodat ze verder niet aansprakelijk zijn.

___JC___

Forumguru
Je gaat toch niet zonder gordel rijden! Dat is zo NIET 2009. Levensgevaarlijk om in de auto te zitten zonder gordel om! Straks vliegt je voet van de koppeling en schiet je zo tegen een boom op!
Wat mij betreft worden al dit soort mensen meteen van de weg gehaald!!

Dikke ;)

PS: sorry ik kon het niet laten...

yup

Lid
Ik heb de Skoda dealerlijst erbij gepakt en eentje geprobeerd te bellen. Die zei eerst liever niet maar ik zei ik weet dat jullie zo een formulier hebben met aansprakelijkheid bladiebla hij zei toen is goed maar we doen het onofficieel dan. Ik ga hier niet neerplempen welke dealer het is maar het is dus opgelost.

Eindelijk binnenkort af van die stomme gong zodra je het contact omgooit.:471:

Psioneer

Actief lid
volgens mij is het op basis van snelheid en/ of op basis van gereden meters. Met <15 rijden ontkom je ook dan dus niet aan de gong.

In mijn Sup begint het ding direct te klagen als ik hem op contact zet. En net als TS start ik altijd eerst de motor en doe dan pas de gordel om. En ja, dat doe ik ALTIJD voordat ik ook maar één mm van de plaats ben. Immers zonder gordel rijden is zooooo NIET 2009.

nomad

Senior Member
Ik heb de Skoda dealerlijst erbij gepakt en eentje geprobeerd te bellen. Die zei eerst liever niet maar ik zei ik weet dat jullie zo een formulier hebben met aansprakelijkheid bladiebla hij zei toen is goed maar we doen het onofficieel dan. Ik ga hier niet neerplempen welke dealer het is maar het is dus opgelost.

Eindelijk binnenkort af van die stomme gong zodra je het contact omgooit.:471:

Tis inderdaad 1 btje omzetten met de vagcom kabel. Maar goed een dealer lost het al op voor je. Probleem opgelost zeg maar.

bat

Lid
Maar begrijp ik goed dat in oudere O2's die gordelgong al begint zodra je het contact aanzet?

In mijn O2 van vorig jaar is dat namelijk niet zo, die begint net als die van Rolle pas als ik daadwerkelijk ga rijden...

___JC___

Forumguru
Maar begrijp ik goed dat in oudere O2's die gordelgong al begint zodra je het contact aanzet?

In mijn O2 van vorig jaar is dat namelijk niet zo, die begint net als die van Rolle pas als ik daadwerkelijk ga rijden...

Hee das waar ! Bij mij pingt ie ook pas als ik ga rijden.

jaspernl

Actief lid
Dit moet volgens mij inderdaad ergens een instelling zijn. Mijn O2 (spetember 2008) geeft wel het lampje dat de gordel niet aan is maar begint pas te pingen als ik de motor start en effectief vertrek. (de Ping begint op het moment dat de deuren vergrendelen, ik vermoed dat hij dit dus niet doet als je trager blijft rijden dan 15-20 km/u

Bij mij (Roomster) net zo. Ik kan starten en dan pas de gordel omdoen zonder gong.
Als je probeert weg te rijden zonder gordel gaat eerst bij +- 15 km/u de anti car-jack (op een roomster...:smirk:) in werking, en bij 20 km/u gaat de gong af.

Rolle

Senior Member
Tiens in mijn O2 blijft hij pingen tot ik effectief de gordel omdoe of de motor stilleg.

yup

Lid
BIj mijn octy als je contact omdraaid zonder gordel hoor je 6 keer ofzo een harde ping geluid.

Daarna stopt ie om te beginnen als je weer gaat rijden.

Als je alvast je gordel omdoet hoor je niets EN DAT IS HET HELE PROBLEEM VOOR MIJ.

Ik bepaal wanneer ik de gordel om doe (dus voor start of na start) en niet die stomme auto. Kijk als ie pas ging pingen wanneer je begint met rijden geen enkel probleem mag van mij liefst zo blijven.

En het vreemdste is dat de passagier geen gong heeft LOL. Blijkbaar is die niet belangrijk ofzo:ahum:

Bovenaan Onderaan