Welke enkel din radio

Kuikuhnek

Senior Member
Ik heb een normale radio in de O2 en wil dat graag zo houden.
Heb geen zin in dat gezeik met inbraak en zo.
Maar nu zoek ik een goeie radio waar ik ook een iphone op aan kan sluiten.
Kwam zelf al de Pioneer DEH-3500UI uit.
Vroeger goeie ervaringen gehad met pioneer, geen idee hoe dat nu is.
Iemand anders een andere optie toevallig?

turboturbo

Forumguru
Ik heb een Sony made for iPhone autoradio sinds een paar jaar. (Matige) carkit functie zit erbij in (geen externe mic aangesloten, vandaar de matig)

Bevalt me prima; heel enkele keer eens gehad dat hij 'usb not recognised' aangaf; maar dat was na herstart van de iPhone verdwenen. Leest de muziek direct uit vanaf de iPhone, bediening (vorige/volgende liedje/album etc) vanaf het frontje van de radio werkt perfect. Het display geeft ook aan welke artiest/song je op dat moment hoort.

Volgens mij is een voordeel van de Pioneer(s) dat je de kleur van het display kunt kiezen, zodat het overeenstemt met de kleur dashboard verlichting. Bij de Sony is dat (helaas) niet het geval.

Wat ik wel merk, is dat de iPhone soms nauwelijks bij laadt. Ik weet niet of je daar op kunt letten bij autoradio's, wat de USB bus spanning is. Ik denk dat die standaard 500mA is, wat voor een iPhone die aan staat (scherm) en evt. ook nog GPS ingeschakeld (Flitsmeister of navigatie) heel weinig is. Dan is 1A te prefereren. Als ik 'm aansluit op een 2,1A sigarettenaansteker USB oplader dan laadt de iPhone nl. wel vlot bij.

Tot slot zou ik persoonlijk kiezen voor een autoradio met USB ingang aan de achterkant van de autoradio, en dan het usb snoertje mooi wegwerken.

Laatst bewerkt:

machlo

Forumguru
Heb kort geleden de pioneer-deh4600bt gekocht. Gebruik zelf de telefoonfunctie icm iphone 5. Werkt prima! Daarnaast Spotify via bt afspelen.......ook goed. Kleur is oranje en niet aanpasbaar. Ben er zelf zeer tevreden mee.

machlo

Forumguru
Heb er totaal geen klachten mee..........het is zoals je het zegt...verschillende! Wellicht zitten er slechte tussen maar of dan alles slecht is?? Gaat hier prima. Ook leuk dat je de telefoon/nummers via de radio kunt bedienen. Ben er tevreden mee.

Jewepe

Forumguru
@Kuikuhnek
Eigenlijk zijn de radio's die genoemd worden allemaal goed. Ik heb in de loop van de tijd echter een voorkeur gekregen voor Alpine producten. Vooral vanwege het (eind)versterker gedeelte. Zelfs met de standaard speakers ervaar je een heel ander (lees: veel beter) geluid. Maar dat is natuurlijk heel persoonlijk. Ik zou zeggen ga naar een goede winkel, laat je voorlichten, luister goed naar de verschillende apparaten en maak dan pas je keuze. Jouw oren zijn nooit het zelfde als die van iemand anders.

Bovenaan Onderaan