Welke FMIC Octavia 1 RS

Antera

Donateur
Tja hier op eht forum kan ik er niks over vinden en lijkt het erop dat de degene die hier een RS rijden niet aan tuning doen :smiley29:, maar kan me ook vergissen

Ik heb ontdekt dat er ontzetten veel ruimte is tussen de voorbumper en de radiator. Dat bied perspectieven om mooi een intercooler te plaatsen. Nu was mijn vraag of er al iemand is of meerder mensen zijn die deze hebben gemonteerd en dan ben ik voornamelijk benieuwd hoe groot en of je hem speciaal hebt laten maken of ergens een mooie kit gekocht hebben.

foto's zijn zeker welkom. Heb die van Forge gezien maar die is me helaas wat te duur + aanpassen van de bumper noodzakelijk omdat anders niet de gehele intercooler lucht vangt en ik wil de looks standaard houden zonder gekke aanpassen aan carroserie en bumper.

Wie kan mij iets laten zien :baby012:

Vdub

Actief lid
Ik ga in de onze een Mercedes Sprinter IC inbouwen.. heb nl een K04-001 met toebehoren liggen.. hier zie je een sprinter IC in mijn Passat:
img_0025.JPG

Antera

Donateur
Dat ken ik inderdaad maar het is niet de bedoeling om de bumperbalk en de bumper aan te passen. Wil alles zoveel mogelijk laten zoals het is. En een mercedes intercooler (de hoge grote dan) ken ik nog van de G60 maar heeft hierbij wienig zin. Die jij laat zien gaat ook niet goed passen op de RS. De ruimte is redelijk beperkt namelijk tussen bumper en de rest. Ook moet er zoveel mogelijk ruimte achter de intercooler zitten om de lucht er vrij doorheen te kunnen laten stromen. Dicht tegen de radiator is dus eigenlijk geen optie. Dit zal de lucht tegenhouden en niet de optimale koeling gaan geven. Je hebt nu eenmaal je radiateur en de radiateur voor de airco er ook al zitten en omdat deze dan voor meer dan de helft word afgedekt en niet goed zijn werk zal doen. Daarom was het overwegen naar een nieuwe in het middenfront die precies past of deze en de originele erbij. Daarom wil ik er even iets meer van weten maar heb wel wat gevonden maar nog niet genoeg. Daarom kijk ik voornamelijk bij de Golf IV GTI aangezien deze dezelfde motor heeft. Anders zal ik 11 Juni even met JD gaan babbelen als we daar toch zijn voor de rollerbank meeting:super:

Er zijn heel wat sets op Ebay te krijgen voor 250 pond. Maar die zijn eigenlijk voor een Golf IV, terwijl ze adverteren voor een Octavia.

Zal waarschijnlijk wel redelijk passen, maar aanpassingen zul je hier en daar moeten doen. Let wel dat er aansluiting voor de sensor is in de bocht bij de intercooler...

Vdub

Actief lid
Std heeft de Golf 4 GTI niks anders dan de Octavia 1.8T, ik heb inmiddels een stuk uit de bumperbalk geslepen en even de Sprinter IC ervoor gehouden voor het idee. Die is wel te breed om nog in de Octaviabumper te kunnen maar montageruimte heb ik nu iig gecreëerd.. Helemaal stijf tegen de andere radiateuren heb ik hem niet hoor.. maar de radiateuren laten gewoon lucht door dus 1 extra ervoor kan geen kwaad, de Golf 5 GTI heeft dat zelfs std. zo.

Bovenaan Onderaan