Welke goede speakers met lage inbouwdiepte (octavia 1)

Hallo,
Welke goede speakers hebben jullie voor in de deuren gezet?
Ik zoek een goede composet met lage inbouwdiepte om de oude composet te vervangen.

Ik hoor het graag van jullie.

gr

Frank

eriktv

Forumguru
Ik zal dit topic ook in de gaten houden, wil ook al tijden iets verbeteren aan radio / speakers. Hoor graag welke verbeteringen je aanpassingen opleveren Frank.

@TimT heeft zijn speakers voorin vervangen, voor een how-to klik hier.

Ik speel met de gedachte om zowel radio als speakers te vervangen, maar twijfel nog over een subwoofer en of het me al het geld waard is. Vind 2din er mooi uitzien, maar ben ook bang voor de aantrekkingskracht op gespuis dat er niet voor wil betalen :thumbsdown:

Ik heb er wel een aantal gevonden, nu is alleen de vraag welke het mooiste klinkt.
Gladen RS 165 SLIM
ESX SL6.2C
HERTZ ENGERGY ESK 165.5

AndreM

Forumguru
Dat is geheel persoonlijk.
De een houd van hoge tonen en de ander van meer bass.
Daarom zijn er ook zoveel verschillende speakers en merken.

Eigenlijk maar goed ook dat er zoveel merken zijn, anders reden we nog steeds allemaal in een Kadettje! :D

Noord26

Forumguru
Hallo,
Welke goede speakers hebben jullie voor in de deuren gezet?
Ik zoek een goede composet met lage inbouwdiepte om de oude composet te vervangen.

Ik hoor het graag van jullie.

gr

Frank

Lage inbouwdiepte is relatief. Beter gewoon meten hoeveel ruimte je hebt: en dan weet je precies welke wel of niet gaan passen.

Lage inbouwdiepte is relatief. Beter gewoon meten hoeveel ruimte je hebt: en dan weet je precies welke wel of niet gaan passen.

De meeste behoorlijke composets beginnen vanaf 60mm inbouwdiepte, wat ik nodig heb is rond de 43 wat dat is de ruimte die ik heb bij een skoda octavia 1. Kun jij me nu wel antwoord op mijn vraag geven Noord26?

Noord26

Forumguru
43? Dan zou ik gaan werken met 19mm MDF ringen op de deurpanelen om zodoende tot 62mm te kunnen kiezen. Wordt veelvuldig gedaan (waaronder ikzelf in de Alto met Focal Anniversary 165 V30 Polyglass- aanrader!).

Dat gaat niet, het probleem is dat het deurpaneel niet die ruimte heeft. Dat zit nu met de originele al bijna tegen de speakers aan. Ik dus echt een speaker hebben met "lage inbouwdiepte".

smutzkanone

Forumguru
audio system en ground zero hebben zowieso compo's speciaal met een kleine inbouwdiepte, daar hangt optisch bijna geen magneet aan de basket.
Ik geloof dat oa focal en andere betere merken die ook wel hebben.

eriktv

Forumguru
Houd je ons op de hoogte van de vorderingen @frankie1980 ?

Hoe slecht zijn de originele speakers eigenlijk van de O1? Begrijp dat er wel wat verschil zit in speakers tussen de diverse uitvoeringen, maar vraag me af wat ik beter kan vervangen: aftermarket Sonyradio van 2008 of de speakers? (beste antwoord is natuurlijk beide, maar met een beperkt budget gezien dan ;))

@eriktv
Het worden waarschijnlijk speakers van esx. De esx sl6. 2c
Deze zijn 129 euro met een inbouwdiepte van 45mm en 100 watt rms. Dan koop ik nog een tweeter setje voor achterin. Daar zit namelijk al ruimte voor speakers. Dit geeft een veel beter geluid dan de originele speakers.

smutzkanone

Forumguru
als je alleen wilt dat het "wat beter"klinkt,zal dat ook wel niet hoeven.
Wil je dat het echt klinkt zoals jij het wil,zou ik ze toch eerst ff ergens gaan luisten.Klank is heel persoonlijk.de een zweert bij het warme van focal,de andere bij het harde schelle RF of JBL

snapo6

Senior Member
Ik zou zeer zeker aanraden om te gaan luisteren.
Dit is de importeur van ESX http://www.audio-expression.nl/, informeer naar een dealer bij jou in de buurt. In Geldrop heb je http://www.carsoundcenter.nl/ en van harte aan te bevelen.

Los daarvan, alles staat of valt met een goeie inbouw (originele speakerringen vervangen door mdf/aluminium/stalen ring en deur enigzins dempen). Ga je nog amps gebruiken?
2 din radio: hoef je niet bang voor diefstal te zijn. Heb er jaren eentje gehad (woonachtig westen), gewoon goed opletten waar jej je auto parkeerd (open en goed verlicht).

Mocht je belangstelling hebben dan heb ik voor de tweeter een mooie oplossing, laat maar weten.

Bovenaan Onderaan