Welke info op maxidot display?

Yuco

Lid
Als je kiest voor een maxidot display, welke informatie wordt hier allemaal op getoond. Wordt er nog extra info getoond als je kiest voor het Amundsen navi, zoals mp3 titels, pijl navigatie?

stradje

Actief lid
Volgens www.skoda.de onder Preise:

Maxi-Dot-Display für Multifunktionsanzeige
Große Anzeige des Bordcomputers in der Instrumententafel
mit zusätzlich folgenden Funktionen:
Tür- und Kofferraumklappenwarnung, Anzeige von Radio,
Navigationssystem und Telefon, Auto-Check-Control
(Kontrolle von Kühlmitteltemperatur, Öldruck,
Motorölstand, Waschwasserstand)
(Für Ambiente und Sport in Ausstattungspaket verfügbar)

En ik heb nog ergens gelezen dat wanneer je een MP3-CD of MDI-interface hebt dat dan de track informatie wordt weergegeven.

Yuco

Lid
Ben vandaag zelf eens wezen proefrijden. De Fabia had het Amundsen navi en Maxidot aan boord. Het MD-display heeft 4 groepen: M(ulti)F(unctional)D(isplay), Audio, Navi en Setup. Het spreekt verder eigenlijk voor zich, wat wordt weergegevem sluit aan op de reactie van Stradje. Vooral het pijlen display (alleen icm met Amundsen) vond ik erg tof en fijn werken.

Helaas had deze Fabia geen multi functioneel stuurwiel en was er geen verkoper paraat toen ik het volgende wilde vragen: welke functies kun je met een mu-fi stuurwiel bedienen?

Wasmachineman

Forumguru
Telefoon opnemen, audio bedienen en nog wat vermoed ik. Zelf heb ik dat mu-fu wiel niet maar over een paar maanden wel gelukkig.

Rolle

Senior Member
Heb zelf in mijn pre FL O2 een Maxidot.

Naast de gewone boordcomputer gegevens (die er ietwat mooier uitzien) kan je ook zelf een aantal comfortinstellingen instellen (doorclosing, coming-leaving home, anti carjack, rain closing, comfortknipperen, ...)
Qua Audio geeft hij enkel weer welke radiozender er geselecteerd is en welke track er speelt bij CD's (hij geeft bij mij de titel van CD of track bij MP3 CD's niet weer)

van_der_P

Senior Member
Niet onnodig quoten aub

Maar daar zit dan ook het verschil tussen de verschillende modellen. Het Fabia Maxi-Dot is eenvoudiger dan dat van een Octavia. Je kunt minder comfortinstellingen instellen.

quorumz

Actief lid
anti-car hijack? die kan ik niet vinden hoor (skoda superb combi), ,heb begrepen dat ik voor deze optie naar de dealer moet

hemi24

Forumguru
In de Fabia Facelift kun je toch net als in de O2 en de S2 onder het item "convenience" instellen hoe je de deuren opent en (automatisch) sluit (anti carjack)?

In tegenstelling tot de Polo en de Ibiza, kent de F2 FL hetzelfde maxidot als de O2 en de S2, waarbij de items waarschijnlijk ook idem dito zijn...

FII TDI

Nieuw lid
Heeft er iemand ervaring met de module van Kufatec. Zij bieden een E-MFA module aan waarmee o.a. de turbodruk getoond kan worden. Op de eigen site staat dat dit allen voor de rode MaxiDot werkt, maar misschien weet iemand meer.

Het lijkt me erg cool om de turbodruk te laten zien.

Hoe ziet eigenlijk de standaard display eruit en hoe de Maxidot?

Ik heb in die testrit wagen een mooi display gehad, maar geen flauw idee of dit nu de standaard is of een geavanceerdere :ahum:

standaart vult de helft van de ruimte tussen je klokken en de maxi de hele ruimte.
Maxi laat zien dat je deur opengaat mini niet dus dan weet je welke het was

van_der_P

Senior Member
Wat ik eigenlijk mis is een lijstje van zaken die je kunt laten instellen bij de garage.
b.v. Het verbruik niet in liters per 100 km, maar in km per liter. Comming home verlichting,
anti carjacking. En nog meer van dat soort instellingen
Hier staat niets over in het intructieboekje.
Toch zou ik dat nuttig vinden. En dan speciaal voor de Fabia II.

Hetzer

Forumguru
Maxi laat zien dat je deur opengaat mini niet dus dan weet je welke het was

alle gegevens die het maxidot weergeeft ,worden ook op het minidot weergeven, ook als de deur open gaat e.d
Het enige wat het maxidot extra weer geeft is dacht ik bijvoorbeeld radio cd/tracken RDS gegevens , navigatie gevens icm skoda/navigatiesysteem en de oliedruk.
Het minidot van de FL is trouwens uitgebreider dan het minidot van de pre/facelift

woozie

Actief lid
oorsponkelijk bericht geplaatst door Rolle

Heb zelf in mijn pre FL O2 een Maxidot.

Naast de gewone boordcomputer gegevens (die er ietwat mooier uitzien) kan je ook zelf een aantal comfortinstellingen instellen (doorclosing, coming-leaving home, anti carjack, rain closing, comfortknipperen, ...)

Zijn deze comfortinstelling ook bij de fabia II in te stellen?
Deze instellingen zijn niet bij minidot in te stellen, maar wel bij maxidot, toch?

Rolle

Senior Member
Bij maxidot kan je dit (althans bij de O2 PFL) zelf doen. hendeltje van de boordcomputer OK knop enkele seconden ingedrukt houden en dan settings selecteren.

een hele wereld zal dan voor je open gaan ;)

hemi24

Forumguru
Maxidot bij de F2 kent bijna alle functies die bij de O2, S2 en Y1 ook beschikbaar zijn, behalve de echte leuke gadgets onder setup:

Convenience (Komfort);
Lights & Vision (Licht & Sicht);
Assistants (Assistenten).

Bovenaan Onderaan