Welke kastje: Carplay, Android, Wireless, Netflix, YouTube

Bonfix

Lid
Beste goeroes,

Ik zie door de bomen het bos niet meer maar wil graag aan de aftermarket Pioneer een kastje toevoegen zodat het geheel draadloos wordt.

Dit is de autoradio en heb daar fijn een achteruitrijdcamera werkend op gekregen via de kentekenlampje/verlichting. Zo'n net geïntrigeerde (bol) in plaats van zo'n vierkant aftersale Aliexpress geval. Super tevreden over het geheel en i.c.m. de subwoofer onder de vloer vol en mooi geluid. (Zullen vast meningen over verschillen maar ik ben er erg tevreden mee)

Nu het volgende: om Carplay (ikzelf) /Android (vriendin) werkend te krijgen moet ik de telefoon verbinden met een USB-draad die nu uit mijn handschoenvakje steekt. Dit vind ik verschrikkelijk echter welk kastje dekt de lading dat het goed gaat komen.

Veel kastjes hebben alleen de optie, Carplay....of Android en daarnaast staat er dan bij alleen voor auto's met OEM/Wired Carplay.
Naar mijn idee komt het kastje van Carlink als goede optie naar voren maar is er iemand die mij het advies kan geven: 'ik zou DIE.....in te vullen....nemen'.

Dus graag een wireless systeem ervan maken en de opties Netflix en Youtube bekijken. Er zijn volgens mij ook systemen die mirrorlink gebruiken lijkt mij ook top.
Alvast hartelijk bedankt!

De keuze is reuze en ben huiverig het verkeerde te bestellen.

Rallye

Forumguru
Ik heb goede ervaring met de Carlink, maar die lijkt wel enkel geschikt voor Carplay. Nog een probleem: jij hebt een Pioneer radio, geen OEM. Meeste “kastjes” lijken daar geen optie voor te zijn.

Bonfix

Lid
Welke kastje.... doe maar zonder de -e :rolleyes:
Bedankt voor je reactie.

Het vervelende is dat ik niets werkend hoef te krijgen op bestaande pookjes, hendels of draaiknoppen aan het stuur of overige touchscreens. Android laat de mirroring functie zien. Het zou zo lekker zijn als het gewoon draadloos is te regelen. Dat kastje kan vanzelfsprekend worden weggewerkt achter de radio en dient simpel plug en play in de usb poort te worden gestoken.

Wat jij opmerkt zie ik dus iedere keer ook: OEM wired Carplay of Android staat er steeds bij. Geen idee dus wat werkt er zijn al oplossingen voor slechts rond de 5 tientjes en ben zeker niet huiverig om €150,- uit te geven maar het gezeur als het niet werkt met retourneren etc. vind ik altijd een lastige.

Had dus de hoop dat iemand hier er enige ervaring mee heeft.

EdK

Forumguru
Misschien eens langs https://www.acr-helmond.nl langs gaan.
Gasten kunnen je zeker adviseren en als ze wat hebben kun je het in laten bouwen off je doet het voor de deur zelf e n werkt het niet dan is het kwestie ban weer aan balie terug geven

GvA14TSI

Donateur
Ik heb op dezelfde radio in de auto van mijn vrouw een Carlinkit 4.0 geplaatst. Deze werkt voor ons prima met Carplay, hij zou ook met Android moeten werken volgens de specs.

HarrieSkoda

Forumguru
Ik heb zelf de Carlinkit in zowel de Skoda als de Seat zitten, maar ben stiekem ook een beetje rond aan het kijken voor het kastje wat ook YT/Netflix/etc. aan kan. Ik ben hier zelf ook nog niet helemaal over uit.

Vereiste van zo'n kastje is vaak wel dat je OEM Carplay hebt....

Bonfix

Lid
Bedankt voor de reacties. Vraag mij niet waarom maar ik heb een soort random bestelling gedaan op Bol.com met de gedachte het mag retour…vertrekken morgen eerst richting Oostenrijk en daarna 2 weken Kroatië echter dienen het nog te boeken en het weer goed te bestuderen: regen is een no go dan het vliegtuig en de zon vinden. (Momenteel volgens mij prima aanwezig in NL)

Dit kastje is het geworden…. Volgens mij exact deze Cartvbox alleen dan vele malen goedkoper? Eerste indruk: lastige interface of het komt door mijzelf.

Het verbinden draadloos ging feilloos en was zo gedaan. Geen draad meer te verbinden voor CarPlay alleen weten wij allen dat je telefoon wordt leeggezogen voor wat betreft de batterij. Dan maar middels de aansteker (ja een ongebruikte zit er in de mijne ) die dan dienst doet als laadstation.

Best zitten pielen om verbinding te krijgen (hotspot van mijn telefoon gemaakt en connecten met het kastje) maar het is gelukt.

Oud en wellicht fout….maar hij doet het wel…

De vakantie eens proberen of ik alles werkend krijg en wat makkelijker op gang te krijgen. Ik zit nu in de fase: het is gelukt maar hoe precies en de handelingen daarvoor het is wat omslachtig en het menu vind ik echt Chinees goedkoop.

Online staat dus filmpjes en het opstarten/booten gaat best snel. HI-Box staat er in beeld. Kan dus niets zinnigs zeggen over het gebruiksgemak en interface maar kan wel melden: hij werkt dus wel op mijn aftermarket Pioneer.

Of dit dus echt de uiteindelijke keuze wordt ga ik deze vakantie testen.

Bonfix

Lid

Zo op het eerste oog is dit dezelfde: deze....

Er zullen vast betere alternatieven zijn maar voor mij werkt deze. Hij past zijn schermresolutie aan bij opstarten aan de hand van automatische detectie beeldschermformaat. Als ik hem na gebruik Skoda of Ford in de Etron inplug zegt hij even opnieuw op te starten i.v.m. resolutie. In de Etron echt wel prachtig beeld hoor. Ik connect hem met mijn telefoon hotspot maar er zijn meerdere manieren om te verbinden.

Laatst bewerkt door een moderator:

RedC

Senior Member
Dank je! Langs de andere kant wel raar of ligt het aan mij?
Je hebt al Apple Car play en je gaat er nog ns extra een bakje aan hangen met Apple Car Play?
Maw je moet dan je GSM niet meer verbinden met de auto maar met het bakje?
Of zie ik het fout?

Bonfix

Lid
De radio ondersteunt Carplay en Android auto dit wilde ik graag. Zakelijke telefoon is Android, vriendin heeft Android en privé heb ik Apple dus vereiste was dat beiden worden ondersteunt.

Dit kastje maakt het mogelijk draadloos te verbinden. Voorheen altijd dus met een draad vanuit het dashboardkastje.
Door dit is het dus mogelijk draadloos te verbinden (maar tsja meestal laad ik de telefoon wel op in de auto) :maakmegek:

Maar draadloos is dus prima mogelijk en het kunnen luisteren/kijken naar YouTube/Netflix vind ik persoonlijk een leuke gadget.
Als deze optie €300+ had gekost wreef ik echt nog een keertje over mijn hoofd maar voor die 8 tientjes vond ik dit een prima speeltje voor erbij in de auto.

Ben inmiddels met de Skoda op wintersport geweest en op zomervakantie en beide keren vonden de passagiers het toch leuk om even een 2 uurtjes een filmpje te kunnen bekijken. Nergens voor nodig natuurlijk maar wel een leuke gadget.

Ziggo streamen werkt niet. Het geluid doet het wel en er zal vast een mogelijkheid zijn om dat op te lossen maar ik ben er nog niet achter.

Wat je zegt is correct de Hi-Box verbindt automatisch met je telefoon. Het opstarten duurt 30 seconde ofzo maar als ik instap ben ik toch altijd bezig met gordel omdoen en weg rijden uit de straat en dan plop: verbonden.

• Leuk
Waarderingen: RedC

Bonfix

Lid
Tsja ik zie het staan bij 1 review. Er staat expliciet bij werkt niet op Mini en BMW. Raar dat het uitgerekend dan niet op een Skoda zou werken. Welk type dan?

Op basis van 1 review…? Ik zou er anders een telefoontje aan wagen en volgens mij kan je altijd retourneren. Staat ook een review bij: let op je moet hem altijd uitzetten…ook een onzin review. Zodra het contact uit is gaat hij ook uit. Hij start tenslotte na het starten altijd op.

Ik meen altijd tussen de regels van die ‘boomers’ te zien. Het hoogste woord maar veelal het verstand van… ben omgeven door dat soort figuren.

Hebben als levensprestatie veelal een koopwoning in guldens gekocht en nu dat ze 70 plus zijn leven ze ineens in de veronderstelling dat iedereen naar ze dient te luisteren wat zij hebben ehm? Gelijk of overwaarde zoiets?

Het is allemaal leuk maar doorgaans zijn dat niet mijn beste vriendjes.

Succes!

Bovenaan Onderaan