Welke kleur heeft mijn auto?

MarkvdD

Forumguru
Welke kleur heeft mijn auto?

En jaja, ik weet dat hij zilvergrijs is maar hoe heet die kleur in Skoda-taal .... ;)

Welke info van de auto is er nodig om dat op te zoeken? Kenteken misschien? Of VIN code?

Sparkie

Forumguru
Als de auto uit 2009 is vermoed ik Platin Grey.
Dat was een hele populaire kleur grijs toen (zie onderschrift).

Sparkie

Forumguru
Plaatje is van de interwebs getrokken, maar de kleur komt redelijk overeen.
Helaas kan ik vanaf mijn huidige locatie geen foto's uploaden.

Joske

Forumguru
Als je nummer weet van de lak, op basis van je sticker in kofferbak of vooraan onderhoudsboekje, dan kan je vergelijken met de lijst die ik gemaakt heb in bijlage.

Mits wat inzoomen is de kwaliteit wel te doen. (zijn printscreens)

Dan kan je ze ineens opzoeken. Ik heb ze zo goed als allemaal gevonden, denk ik toch.. ;) (het waren er toch veel :D )

Bijlagen

• kleurcodes octavia 2009.pdf
    227,8 KB · Weergaven: 32

MarkvdD

Forumguru
Dankzij wat hulp van buitenaf weet ik inmiddels dat ik kleurcode 9156 heb, en dat is idd Briljant Silver Metalic .... :thumbsup::)

Altijd leuk om te weten, en op z'n tijd nog handig ook .... ;)

Schippersss

Forumguru
Nog een kleine aanvulling op de sticker voor in het onderhouds boekje of achterin de kofferbak. Op die sticker staan ook alle bestel codes van opties die toen besteld zijn bij de bestellen van de auto. Zo kan je dus zien welke optie er op zitten en toen genomen zijn.

MarkvdD

Forumguru
@Schippersss , dat is interessante info :)

Maar is het dan zo dat die codes zijn van opties die besteld zijn of van opties die geleverd zijn af-fabriek? En hoe kan je dan aan de hand van die codes weten welke opties dat allemaal zijn?

CDK

Forumguru
@MarkvdD, die codes zijn weer te vertalen, ze staan ergens op het www, o.a. @Joske kan je daar bij helpen, tenminste...., dat heeft hij voor mij wel gedaan ;)

Bovenaan Onderaan