Welke kleur leder past het beste bij een beige interieur?

peekman

Nieuw lid
Ik sta op het punt om een nieuwe O3 te bestellen met beige interieur en wil daar achteraf lederen bekleding in laten bouwen. Standaard leveren ze namelijk alleen alcantara en wil liever gladde lederen bekleding.
Het wordt ingebouwd bij een bedrijf die met Alba leder werkt en kan dan kiezen uit beige (A7220), licht-beige (A7076) of Samt-beige (A4825).

Navraag bij diverse inbouwbedrijven heeft niets opgeleverd dus ik hoop dat er iemand is die uit ervaring weet welke kleur leder het beste past bij een beige interieur?

Hetzer

Forumguru
Mss kun je met de staaltjes van het leer, langs bij je dealer ?

Tevens is het hier gebruikelijk om je in het meet & greet topic voor te stellen.

Voorderest veel plezier hier op het forum

Cordoba

Forumguru
Ik kan me alleen maar aansluiten bij de opmerkingen van Hetzer. Overigens is het Samtbeige en het gewone beige ook op de site van Alba te vinden voor een globale indruk (het is altijd de vraag of de kleur juist is gefotografeerd, en of je scherm de juiste kleur weergeeft). Overigens vraag ik me af of kaneelbruin, amaretto en truffel bruin geen goede alternatieven zijn: ik heb het idee dat het mooi met een beige interieur combineert, maar dat die kleuren niet al te licht zijn (besmettelijk qua vlekken/kleine beschadigingen).

Kire

Actief lid
Kan uit ervaring amaretto zeker aanbevelen. Met samt/normaal-beige riskeer je een ton-sur-ton die misschien net niet juist is. Moet je dan wel enkele jaren tegenaankijken met het idee van "had ik nou maar...".

peekman

Nieuw lid
Vandaag bij de dealer langs geweest en die heeft een klant gebeld aan wie hij net een beige interieur had geleverd. Die bleek in de buurt te zijn en was zo vriendelijk om even langs te rijden. En dat was bijzonder waardevol. Geen van de beige tinten (uit het Alba assortiment) kwam in de buurt van het standaard interieur! De beigetinten waren veel geler dan van het standaard interieur wat voor het gevoel dichter bij het grijs zat. Dat had anders een grote mislukking geworden.
upload_2014-5-24_21-43-3.png
Ik ga het advies van Cordoba en Kire opvolgen en kies voor de Amaretto (op de foto de eerste links).

upload_2014-5-24_21-44-48.png

Die kleurt mooi bij het interieur en zal ook minder gevoelig zijn voor vuil en het blauw van spijkerbroeken.

TL@

Forumguru
Verstandige keuze.

Leuk: een dealer die meedenkt en ook leuk dat je het interieur dan in het echt kon zien. Jammer dat ze niet allemaal zo behulpzaam zijn.

Okki

Donateur
Ik wilde zeggen tabaco of cognac bruin. Maar die linkse is mooi.
Als de kleur net niet die van het interieur is kan je beter wat contrastterends (?) nemen.
Dat is dus die Ammeretto. Bovendien minder vlek gevoelig.

peekman

Nieuw lid
Het was inderdaad een superactie van de dealer, maar ook superleuk van de eigenaar van de O3. Altijd tof als je klanten zo enthousiast zijn over hun auto om gelijk even naar de garage te komen om te showen.
Ik heb mijn bestelling vandaag geplaatst. De levertijd zal zo'n 10 weken zijn.
Als de O3 geleverd is, zal ik wat foto's posten.

Cordoba

Forumguru
Inderdaad niet alleen netjes van de dealer dat ie behulpzaam is, maar ook dat de klant de tijd en moeite neemt om het te laten zien. Ik zou zeggen een :bloemen:voor de eigenaar van de O3.

Bovenaan Onderaan