welke korting op O2 facelift EBL

maf

Lid
Zijn er al mensen (ongetwijfeld..!) die een Elegance Business Line hebben gekocht? Kunnen en willen die ook aangeven wat de korting op zo'n model is. De "reguliere" uitvoeringen moeten denk ik wel met 9% korting wegkunnen (zonder inruil). Ben dus nieuwsgierig naar de EBL..

maf

Lid
hmmm.. nog niemand bekend met korting op de Business Line modellen van de nieuwe Octavia??

breef

Lid
De leasemij vertelde mij dat een dealer 12 tot 15% pakt op een reguliere uitvoering en tot 7% op een BL

Dus de korting zal idd flink stuk minder zijn...

atsok

Lid
Ik heb een offerte laten maken bij een dealer. daarna voorgelegd aan diverse leasemaatschappijen. ( kost wel tijd ) daarna naar onze huis leasemaatschappij en die heeft zijn leaseprijs aangepast aan de laagste.
korting op de offerte van de dealer? niet echt, meeste dealers vinden het zonde van hun tijd, waardoor sommige dealers niet eens een offerte geven.

ik heb vergelijk eerst met 3 merken en offertes gedaan toen mijn besluit vast stond dat het een skoda werd toen nog de leasemaatschappijen af.

ik heb ook niet echt kortingen bedongen. wat een goeie dealer onderscheidt is dat hij wel even de tijd neemt en je onder andere leer interieur achteraf laat inbouwen ( scheelt in je bijtelling).

De leasemij vertelde mij dat een dealer 12 tot 15% pakt op een reguliere uitvoering en tot 7% op een BL

Dus de korting zal idd flink stuk minder zijn...

En van die procenten gaan de meeste naar de Leasemaatschappij.....
Als een dealer wat mag overhouden kan hij al in zijn handen kklappen :shocked:

maf

Lid
Op mijn huidige RS kreeg ik bij aanschaf zonder inruil in 2006 9% korting. Net een voorstel gekregen van de dealer, nu nog eens kritisch over korting praten en inruilprijs bepalen..

smg

Lid
Onze 'huisdealer' geeft 10% korting op gewone modellen (6% fleetownerskorting, 4% extra huisdealerkorting) en 3% huisdealerkorting op businessline-modellen.

Blommetje

Nieuw lid
Zijn er al mensen (ongetwijfeld..!) die een Elegance Business Line hebben gekocht? Kunnen en willen die ook aangeven wat de korting op zo'n model is. De "reguliere" uitvoeringen moeten denk ik wel met 9% korting wegkunnen (zonder inruil). Ben dus nieuwsgierig naar de EBL..

Ik heb deze week een nieuwe skoda octavia business style besteld. Heb een offerte bij de dealer laten maken en via leaseplan een offerte laten maken voor hem via de dealer te laten leveren.
Uiteindelijk een gratis trekhaak gekregen en nog een beetje korting op de RS achterspoiler. Dus uiteindelijk zo rond de € 700,- korting

maf

Lid
Als ik dat snel/grof doorreken kom je dan op zo'n 2% uit.
Overigens ben ik ook nog niet tevreden met het bod om mijn RS. Dat wordt nog even stoeien. Ik ben benieuwd of ze in voor hun moeilijke tijden toch nog enigszins tegemoet komen...

maf

Lid
ik heb vandaag een voorstel gekregen: op een 1.8 TSi DSG Elegance Business Line kreeg ik 1.000,- euro korting... wat vinden jullie ervan?

Cyrax

Nieuw lid
Dat is bijna 4 % (3,7). Ik ben benieuwd waar je op uit gaat komen omdat ik met hetzelfde zit. Ik wil graag een business line maar het eerste wat gezegd werd was dat de marges lager zijn enz. enz. Ik zou proberen naar de 1.500 te gaan. (5,5 procent)

maf

Lid
naar ik begreep zit er in de korting op de auto geen rek meer. Ik wil achteraf klasse III alarm laten inbouwen (ca 750,- incl) en een teflon behandeling (ca. 150,- incl BTW). Hier probeer ik dan nog wel wat te onderhandelen.
@ Cyrax :Heb je zelf al een voorstel op papier?

Cyrax

Nieuw lid
Nee, ik heb nog niets op papier. Heb vorige week een proefrit gemaakt in de O2 en heb voor de gein ook even gereden is de S2. Het resultaat is dat we nu waarschijnlijk voor de S2 gaan.

Qua inruilprijs zat er EUR 1000 verschil in het bod, afhankelijk van of ik een business line zou kopen of niet.

Ga volgende week heen en ga dan e.e.a op papier laten zetten. Wil ook de motor nog laten tunen (1.4). Ik ben benieuwd wat eruit gaat komen

floris

Lid
ik heb vandaag een voorstel gekregen: op een 1.8 TSi DSG Elegance Business Line kreeg ik 1.000,- euro korting... wat vinden jullie ervan?

Wij hebben 1000,00 korting gehad op een octavia combi 1.4 TSI Elegance Business Line, jij zou dan iets meer moeten kunnen krijgen.

maf

Lid
Wij hebben 1000,00 korting gehad op een octavia combi 1.4 TSI Elegance Business Line, jij zou dan iets meer moeten kunnen krijgen.

ik wacht nog op een definitief voorstel van de dealer. Met de 1.000,- gaf hij aan dat dit zijn max is.
Ik lever mijn RS in, hier wil ik ook iets meer voor krijgen dan het huidige bod. Enkele zaken worden nog uitgezocht (tuning 1.8 TSi met DSG via ABT, onderstel van Eibach) en zodra hier prijzen van bekend zijn, ga ik nog eens om de tafel. Dat zal wel begin maart zijn vanwege korte vakantie mijnerzijds

Bovenaan Onderaan