Welke motor moet erbij komen in de O2

LenK

Forumguru
VAG heeft ondertussen 2 interessante nieuwe motoren in de aanbieding.

In de Audi A3 is de 2.0 FSI vervangen door de 1.8 TFSI
Meerprijs € 500 voor soepeler rijden en iets sneller met hetzelfde verbruik

In de Golf is de 1.4 TFSI verschenen naast de 2.0 FSI
Deze kost bij VW € 900 minder dan de 2.0 en heeft soepelere koppel met ongeveer dezelfde prestaties en iets lager verbruik.

Welke motor zouden jullie het liefst erbij zien komen bij Skoda?

Zelf zie ik die 1.4 TFSI wil zitten.

Daniel

Lid
Allebij
smile.gif

Rallye

Forumguru
De motor uit de Golf RS32? Daar reed ik gisteren achter. Klinkt fanatastisch. Maar goed, laat Skoda eerst maar eens DSG leveren op benzinemotoren.....

SkodaMan

Actief lid
Gewoon een lekkere 6 cilinder benzine motor of op z'n minst een krachtige 5 cilinder benzine motor met alle moderne toeters en bellen (FSI of TFSI). De inhoud hoeft niet zo groot te zijn als ze maar stil zijn, weinig trillen en lekker zuinig met brandstof omspringen.

Jpoers

Lid
gewoon over het algemeen gelijk trekken met de motorisering dat ook wordt aangeboden in de volkswagens.

Maar een 6 cilinder in de RS en 4matic. Dat mag toch zeker wel! En voor de fabia de 1.4tfsi en liefst ook voorzien van 4 wiel aandrijving, echt een kannonetje van maken, suzuki levert toch ook 4 wielaandrijving. En subaru lepelde het vroeger al in die kleine koekblikjes van hun

Pim

Lid
Ik zou gaan voor de TDI 170 pk met DSG in Elegance met veel opties of de nieuwe L&K trim. Ik hoop dat zoiets er is als ik over 2 jaar een nieuwe moet, en met wat geluk is dan ook de PD vervangen door common rail.

Octaviarijder

Actief lid
De 1.8 TFSI lijkt mij de beste motor. De oude 1.8 heeft zijn veelzijdigheid wel bewezen en ik ga ervan uit dat deze nieuwe 1.8 dat ook weer gaat doen.

sitechris

Donateur
ik zou ook voor de 1.8 gaan. Voordeel is dat die motoren waarschijnlijk vrij makkelijk te tunen zijn en je zo op 190 pk uitkomt, ideaal bv. in combinatie met L&K of Elegance trim.

Chris

Lid
voor mij in de fabia de 1.4 TDI bluemotion en 1.4 TFSI.....

Voor Octavia2 de 1.4TFSI, 1.8TFSI en 2.7TDI

Voor Octavia1 terug ook de 2.0TDI (zal wel nooit meer gebeuren.....)

Superb tenslotte 2.7TDI en 1.8TFSI

Roomster heb ik geen idee van, maar 1.4TFSI lijkt me wel aardig!

mvg,

Chris

Dutch4x4

Senior Member
</font><blockquote><font class="small">Citaat: Jpoers</font><hr />

En voor de fabia de 1.4tfsi en liefst ook voorzien van 4 wiel aandrijving, echt een kannonetje van maken

[/ QUOTE ]

Yep, graag!

En dan ook een O2 4x4 turbo met 1.8 TFSI.

Stap 3: naar de chipboer met die twee!
489.gif

LenK

Forumguru
Audi-VW-Seat. Waar blijft Skoda nu?

Bijlagen

• 41860-ScreenHunter_02 Dec. 07 22.29.gif
    41860-ScreenHunter_02 Dec. 07 22.29.gif
    2,6 KB · Weergaven: 15
6.0 w12 in de koffer en achterbank van de Fabia met 4 wielaandrijving
laugh.gif

Nu serieus, de 2.0TDI 140 &amp; 170, 1.4 TFSI of 2.0 TFSI in de Fabia.

Octavia, daar mogen ze boven toch ook wel een iets krachtigere moter insteken, de 3,6 liter uit de passat r36 of de 4.2 uit de RS4.

Remco28

Actief lid
Gewoon trappers in laten bouwen zonder motor,lekker trappen bespaar je nog benzine ook.
En je zit droog en goed voor je gezondheid.
grin.gif

adee

Senior Member
Ik hoop op een dieselmotor uit de stal van Audi: een 2.7 TDI of 3.0 TDI. Zijn dergelijk motoren eigenlijk wel in een O2 in te bouwen? Als dat zo is dan weet ik al wat de volgende auto wordt
winkie.gif

Ralph

Lid
Ik zou het liefst een dikkere diesel zien in dit segment.
Bijvoorbeeld de 3.0 TDI van audi en in de superb misschien een 4.2 liter

Bovenaan Onderaan